تهران میزبان چهاردهمین دوره مسابقه‌های قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیاست؛ رقابت‌هایی که از صبح امروز در دریاچه آزادی شروع می‌شود تا تکلیف 10 سهمیه قایقرانی آسیا در المپیک 2012 لندن پس از رقابت 350 قایقران از 20 کشور مشخص شود. در این میان قایقرانی ایران که با مثبت اعلام شدن دوپینگ یکی از ملی‌پوشانش (شاهو ناصری)‌ چند روز گذشته را با این شوک خبری سپری کرد، حالا این فرصت را دارد تا با کسب چند مدال خوش رنگ از آوردگاه آسیایی، بار دیگر رنگ و روی آرامش را به خود ببیند. احمد دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی دراین باره گفت: «هدف‌گذاری ما این‌گونه است که همچون دوره گذشته، در بخش جوانان قهرمان آسیا شویم و در بزرگسالان هم بیش از 10 مدال طلا در مواد مختلف کانو کایاک به دست بیاوریم.»
کد خبر: ۴۳۴۸۳۳

وی که در کنفرانس خبری قبل از شروع این رقابت‌ها در کنار خوسه پرورنا، رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی قایقرانی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، درباره شانس قایقرانان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک گفت: «ما تاکنون در کانو و کایاک سهمیه المپیک نگرفته‌ایم و امیدواریم در جریان این رقابت‌ها برای اولین بار یک یا 2 سهمیه المپیک را به دست آوریم.»

رئیس فدراسیون جهانی هم به موفقیت قایقرانی ایران امیدوار بود. او با اشاره به برنامه بلندمدتی که فدراسیون ایران با همکاری فدراسیون جهانی در حال اجرای آن است، گفت: «برای موفقیت هر کشور در قایقرانی وجود 4 آیتم الزامی است، تاسیسات و تجهیزات خوب، چارت سازمانی قوی، یک تیم جوان و بااراده و در نهایت تعدادی مربی بادانش. قایقرانی ایران همه این موارد را دارد و فقط باید کار کرد. یک فدراسیون موفق تقریبا به 20 سال کار مداوم نیاز دارد تا ورزشکارانش به مدال جهانی یا المپیک برسند.»پرورنا که سومین حضورش در تهران را تجربه می‌کرد در پاسخ به سوال خبرنگار «جام‌جم» که از او خواست پیش‌بینی‌اش را از آینده قایقرانی ایران مطرح کند و بگوید ایرانی‌ها چه زمان شانس مدال‌آوری در المپیک را خواهند داشت، گفت: «این سوالی است که در همه کشورها از من پرسیده می‌شود، اما در مورد ایران فکر می‌کنم شما برای رسیدن به مدال المپیک براساس برنامه بلندمدتی که در دست اجرا دارید باید 8 سال دیگر با همین روند تلاش کنید.»

اشاره او به المپیک 2020 بود. دنیامالی هم در تایید صحبت‌های رئیس فدراسیون جهانی گفت: «شروع کار ما بر موفقیت در المپیک از سال 2012 خواهد بود. هدفگذاری‌مان هم این است که در المپیک 2016 به فینال A برسیم و در المپیک 2020 هم برای ایستادن روی سکو رقابت کنیم.»

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها