بعد از 6 ماه زندگی مشترک صورت گرفت

طلاق توافقی برای جلوگیری از کتک‌کاری

مردی در دادگاه خانواده گفت: می‌خواهیم از یکدیگر طلاق بگیریم و در این خصوص به توافق رسیده‌ایم چرا که ممکن است عدم تفاهم ما باعث کتک‌کاری در آینده شود.
کد خبر: ۴۲۷۵۰۷

به گزارش فارس، زن و مردی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی غلامرضا احمدی دادرس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند.

مرد با بیان اینکه تمام حق و حقوق همسرم را می‌دهم و خواهان جدایی از او هستم، گفت: ما برای اینکه از اختلافات شدید و ضرب و شتم‌های بعدی جلوگیری کنیم، تصمیم به جدایی گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 ماه و نیم از زندگی‌ مشترک‌مان می‌گذرد ادامه داد: همسرم هر مبلغ و هر وسیله‌ای که از من بخواهد، حاضر به پرداخت آن هستم.

زن در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و در پاسخ به پرسش قاضی احمدی مبنی بر میزان مهریه، اظهار داشت: یک هزار و 356 شاخه گل ‌رز مهریه‌ام است و اگر شوهرم دوست داشت، می‌تواند آن را بدهد و اگر نخواست آن را بپردازد، برایم تفاوتی ندارد. من و شوهرم با یکدیگر تفاهم نداشته و با مشورت خانواده‌ها تصمیم به جدایی به صورت توافقی گرفته‌ایم.

مرد بار دیگر در برابر قاضی احمدی بیان کرد: ما ترجیح می‌دهیم قبل از ضرب و شتم، به طور دوستانه از یکدیگر جدا شویم.

وی در خصوص جهیزیه همسر خود گفت: همسرم کلید خانه را دارد و هر گاه بخواهد می‌تواند به خانه آمده و جهیزیه‌اش را ببرد، من جهیزیه‌اش را به طور کامل می‌دهم.

قاضی احمدی اظهار داشت: در قبال طلاق توافقی خلع حاضری اجرت‌المثل و نفقه‌ات را ببخشی؟ که زن در پاسخ بیان کرد: بله می‌بخشم چون اجرت‌المثل 6 ماه زندگی مشترک مقدار زیادی نیست و من از شوهرم خواسته‌ای ندارم.

مرد اظهار داشت: می‌خواهم مهریه همسرم را بدهم و حتی اگر همسرم آن را نخواهد، مهریه‌اش را به او می‌‌پردازم؛ چنانچه همسرم به ازای قیمت یک‌هزار و 356 شاخه گل رز، وجه نقد یا سکه بخواهد، آن را به او می‌پردازم و در غیر این صورت، همان تعداد گل رز را تقدیمش می‌کنم.

زن گفت: اگر سکه می‌خواستم هیچ‌گاه مهریه‌ام را گل رز تعیین نمی‌کردم بنابراین شوهرم همان تعداد گل ‌رز را بدهد و من یک شاخه گل رز را می‌بخشم تا طلاق توافقی ما، خلع شود و نتوانیم رجوع کنیم.

قاضی بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکم طلاق توافقی (خلع) را صادر کرد و طی نامه‌ای از پزشکی قانونی خواست تا عدم بارداری زن را تأیید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها