استفاده بیشتر از حافظه می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد

دیابتی‌ها بیشتر در خطر آلزایمر هستند

یک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: اگر به عوامل خطر برخی بیماری‌ها مانند دیابت و چربی خون بالا بی‌توجهی شود، احتمال دچارشدن به آلزایمر افزایش می‌یابد و حتی ممکن است این عوامل باعث ابتلای افراد پیش از میانسالی به این بیماری شود.
کد خبر: ۴۱۶۸۷۴

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا قینی افزود: امروزه مشخص شده است که زمینه‌های خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی مانند دیابت، چربی خون بالا، پرفشاری خون، کم تحرکی و چاقی بویژه در ناحیه شکمی در میانسالی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند. بیماری آلزایمر در ایران مانند کشورهای دیگر در بین افراد سالمند شایع است. ابتلا به این بیماری از حدود 60 سالگی آغاز می‌شود و با افزایش سن احتمال ابتلا به آن بتدریج بیشتر می‌شود. البته افرادی که ژن ابتلا به این بیماری را دارند گاهی اوقات حتی در 30 تا 40 سالگی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

به عنوان مثال علائم بیماری آلزایمر در مبتلایان به سندرم ‌داون معمولا در 30 تا 35 سالگی دیده می‌شود.وی تاکید کرد: افرادی که اختلال حافظه دارند، فکر نکنند دچار آلزایمر شده‌اند، ولی پیگیر وضعیت خود باشند چون پزشک در این مراحل می‌تواند حدس بزند که فرد ممکن است در آینده به آلزایمر مبتلا ‌شود یا خیر و در این شرایط می‌تواند ابتلای او را به این بیماری به تعویق بیندازد. ناگفته نماند که استفاده بیشتر از حافظه با انجام اقداماتی مانند حل جدول‌های اعداد بروز آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد، اما مهم‌ترین عامل پیشگیری از این بیماری، کنترل زمینه‌های خطر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها