کاهش 26 درصدی آب ورودی به سد زاینده رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از کاهش 26 درصدی ورودی آب به سد زاینده رود در سال آبی جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۶۸۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، محمدعلی طرفه گفت: با توجه به خشکسالی‌های شدید سه سال گذشته و کاهش 34 درصدی میزان بارندگی در استان اصفهان و نیز کاهش میزان ورودی به سد زاینده رود در سال جاری، اهداف تأمین آب در بخش‌های شرب، صنعت و حفظ ذخیره جهت تخصیص آب کشت پاییزه بر اساس برنامه تصویبی در حوضه زاینده رود مدیریت شده است.

وی اظهار کرد: میزان ورودی آب به سد زاینده‌رود در سال آبی جاری 865 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته 26 درصد و در قیاس با میانگین درازمدت 34 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با این وجود، تأمین آب 40 شهر و 200 روستای استان اصفهان به صورت کامل انجام گرفته و آبرسانی به شهرستان کاشان و شهرهای استان یزد، صنایع بزرگ و راهبردی و باغ‌های غرب اصفهان با مقداری کاهش مدیریت شده است و تا پایان سال آبی جاری نیازهای یادشده طبق برنامه تأمین خواهد شد.

به گفته وی، با در نظر گرفتن حقوق کشاورزان، ذخیره سد زاینده‌رود نیز جهت آغاز کشت غله پاییزه کشاورزان شرق اصفهان حفظ خواهد شد.

براساس این گزارش، میزان بارندگی در استان اصفهان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 103 میلیمتر بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته و متوسط درازمدت به ترتیب 34 و 30 درصد کاهش داشته است.

ذخیره کنونی آب سد زاینده رود نیز با 50 درصد کاهش در مقایسه با میانگین دراز مدت، 590 میلیون مترمکعب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها