سردار حسین آبادی خبر داد:

رشد کشفیات مواد مخدر صنعتی

رییس پلیس مبارزه با مخدر نیروی انتظامی با اشاره به رشد کشفیات مواد مخدر صنعتی در کشور ، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، ماموران ناجا موفق به کشف 566 کیلوگرم مواد مخدر و سه میلیون قرص روانگردان شدند.
کد خبر: ۴۱۵۰۰۱

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار حمیدرضا حسین آبادی در حاشیه دیدار با رییس پلیس مبارزه با مخدر کشور قطر افزود: با توجه به مبارزه پلیس با سوداگران مرگ، در سه ماه گذشته 30 لابراتوار تولید خانگی مواد مخدر صنعتی کشف و متلاشی شد.

وی با اشاره به دستگیری بسیاری از قاچاقچیان شناخته شده، افزود: با همکاری خوب پلیس کشورهای جنوب شرقی آسیا، باندهای بزرگی شناسایی و منهدم شدند.

سردار حسین آبادی از کاهش قاچاق شیشه از فرودگاه های کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه روند قاچاق شیشه از فرودگاه ها به حداقل رسیده است و پلیس با استفاده از دستگاه بادی اسکنر و اقدام های اطلاعاتی، فرودگاه ها را به شدت کنترل می کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به کشف 112 تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: پلیس در این رابطه 75هزار نفر را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی اظهار داشت: ماموران تا کنون 112 تن انواع مخدر را کشف و ضبط کرده اند. از این میزان 87 تن تریاک، 6 تن هروئین و 15 تن حشیش است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین از دستگیری بیش از 9 هزار و 500 فروشنده مواد مخدر صنعتی پس از ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر خبر داد و تاکید کرد، پس از اصلاح قانون، افرادی در رابطه با تولید شیشه دستگیر و شبکه های ترانزیت منهدم شدند و با توجه به عزم قوه قضاییه در این خصوص به زودی حکم آنان صادر می شود.

سردار حسین آبادی با اشاره به اقدام های موثر جمهوری اسلامی ایران در مرز استان سیستان و بلوچستان افزود: امسال بیش از 40 تن مواد مخدر در این منطقه کشف شد که نسبت به مدت مشابه، افزایش 90 درصدی را نشان می دهد.

وی از تقویت ایست و بازرسی در مرزهای شرقی کشور خبر داد و افزود: امسال ایست و بازرسی ها در استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، یزد و حتی اصفهان تقویت شد و کشفیات خوبی داشتیم. امسال همچنین سگ های موادیاب نسبت به سال پیش دو برابر افزایش یافته است و همین امر توان پلیس را در کشف مواد مخدر افزایش داده است.

سردار حسین آبادی تصریح کرد: بدنبال تقویت و افزایش سگ های مواد یاب هستیم. ضمن اینکه در مرزهای خروجی و ورودی کشور، بار مسافران از طریق سگ ها کنترل می شود.

رییس پلیس مبارزه با مخدر با اعلام کشف بیش از چهار کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه ها تاکید کرد، امسال در بحث حج، اقدام های خوبی صورت گرفت و ماموران توانستند چهار کیلو و 700 گرم مواد مخدر را کشف کنند که در نتیجه این اقدام ها، حتی یک نفر نیز در عربستان دستگیر نشد.

وی با هشدار به جوانان برای عدم همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدرگفت: با توجه به حساسیت پلیس کشورهای شرق آسیا روی اتباع ایرانی، در نتیجه بازرسی از زنان را نیز دستور کار خود قرار داده اند.

سردار حسین آبادی به جوانانی که در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند هشدار داد که فریب قاچاقچیان را نخورند. متاسفانه قاچاقچیان پس از حمل مواد مخدر صنعتی به اربیل عراق از آنجا با استفاده از طعمه های خود، مواد را به کشورهای جنوب شرق آسیا ترانزیت می کنند، این در حالی است که تاکنون چندین هموطن از سوی پلیس این کشورها دستگیر شده اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به روش های جدید ترانزیت مواد مخدر تصریح کرد، متاسفانه قاچاقچیان با مراجعه به مسافرانی که دارای بارکم هستند از آنان می خواهند به دلیل اضافه بار، کوله یا ساک آن ها را این افراد از گیت ها عبور دهند. قاچاقچیان پس از انتقال مواد، اگر بار از گیت های پلیس عبور کرد آن را از طعمه می گیرند و اگر بار ازسوی ماموران کشف شد بدون اینکه کسی متوجه آنان شوند از فرودگاه فرار می کنند در نتیجه هموطنان نباید بار و محموله اضافی کسی را با خود حمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها