تعرض گروهی به یک پزشک در استان گلستان

مسوولان دادگستری گلستان از بررسی پرونده آزار و اذیت 2 دختر که یکی از آنها به قتل رسیده، در شعبات مختلف دادگستری این استان خبر دادند. به گزارش مهر، مسوولان قضایی گلستان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، از جنایاتی پرده برداشتند که علیه یک پزشک زن و یک دختر در یک منطقه روستایی و یکی از شهرهای استان رخ داده است.
کد خبر: ۴۱۱۰۶۲

در این نشست اعلام شد یک پزشک جوان، مجرد و متعهد که به انگیزه خدمت به مردم محروم در یکی از روستای گلستان به عنوان پزشک خانواده خدمت می‌کرد، از سوی 4 نفر مورد تعرض قرار ‌گرفته است. این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشک مراجعه کرده و وی را مورد اذیت و آزار قرار ‌داده‌اند. همچنین مسوولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یکی از شهرستان‌های استان خبر دادند.

در این حادثه نیز که موجی از تاثر و اندوه بین مردم استان گلستان ایجاد کرده است، 2 نفر، دختری را در یکی از شهرهای گلستان ربوده و پس از آزار و اذیت در جنگل‌های منطقه به قتل ‌رسانده بودند.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به جزئیات 2 حادثه فجیع گفت: پزشک خانواده به عنوان شاکی پرونده ابتدا قضیه را سرقت معرفی ‌کرده؛ ولی در ادامه از ظلمی که در حقش روا شده است، پرده بر‌داشت.

عباس پوریانی گفت: پرونده این افراد در شعبه سوم کیفری استان در حال رسیدگی است که پس از قطعیت اتهام و تکمیل مستندات، احکام اعدام اجرا خواهد شد.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: بزودی شاهد اجرای حکم افراد خاطی و متجاوزان به عنف در استان خواهیم بود. پوریانی تصریح کرد: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز بسرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: مراحل این دو پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری است.

وی گفت: دادستانی نسبت به امور استان نظارت عام دارد و تاکنون موارد متعددی را راسا به‌عهده گرفته که پیش از اطلاع مردم اقدام به انجام خدمات در دستگاه قضایی کرده است.

پوریانی ادامه داد: دستگاه قضایی نسبت به جرایمی از قبیل تجاوز به عنف حساسیت ویژه‌ای دارد و در همین بخش خواستار اقدامات اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی اذعان کرد: شرایط خاصی در برخی پرونده‌ها موجود است که نیاز به ریشه‌یابی عوامل دخیل در آن و بویژه مشکلات جوانان دراین‌باره هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز تاکید کرد: برای این دو جنایات در استان، دادگاه ویژه تشکیل و رسیدگی فوق‌العاده انجام شده است.

احمد فاضلیان افزود: این حوادث به این دلیل در جامعه رخ می‌دهد که بعضی دستگاه‌های اجرایی، وظایف خود را بخوبی انجام نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها