2 سارق حرفه‌ای بعد از این‌که به عنوان مسافر سوار خودروها می‌شدند با تهدید رانندگان دست به سرقت می‌زدند. ماموران پلیس استان خراسان رضوی وقتی حرف‌های مرد مضطربی را که ادعا می‌کرد طعمه 2 سارق شده و اتومبیلش را از دست داده است شنیدند، بلافاصله به تحقیق در این رابطه پرداختند.
کد خبر: ۴۰۹۹۹۵

در گام اول مشخصات خودروی مسروقه در اختیار واحدهای گشت قرار گرفت و ماموران مکلف شدند به محض رویت این ماشین آن را متوقف و سرنشینانش را بازداشت کنند.

این ترفند پلیسی خیلی زود نتیجه داد و مردی به نام حسام در حالی که سوار بر خودروی شاکی بود به دام افتاد، او که هیچ راهی برای کتمان اتهاماتش نداشت به 3 فقره سرقت به عنف اعتراف و همدستش را نیز معرفی کرد، پس از آن بود که عملیاتی ویژه تدارک دیده و بر دستان دومین متهم پرونده نیز دستبند زده شد.

کارآگاهان در جریان تحقیقات متوجه شدند 2 متهم از افراد سابقه‌داری هستند که پیش از این نیز اتهام سرقت در پرونده‌شان ثبت شده بود. حسام در این مرحله از تحقیقات گفت: من و دوستم به عنوان مسافر سوار خودورها می‌شدیم و وقتی به مکانی خلوت می‌رسیدیم با تهدید سلاح و چاقو راننده را وادار به توقف می‌کردیم، اگر راننده مقاومت می‌کرد با ضرب و جرح و مجروح کردنش او را از خودرو به بیرون پرت می‌کردیم و آن را به سرقت می‌بردیم.

دومین متهم نیز با تایید اظهارات حسام گفت:ما بعد از هر سرقت، لوازم با ارزش و قابل استفاده داخل خودرو را برمی‌داشتیم و اتومبیل را بعد از چند روز کنار خیابان رها می‌کردیم.

بنا به این گزارش، 2 متهم فعلا در بازداشت هستند تا تحقیقات از آنها به پایان برسد.

سرقت برای خرید مخدر

هزینه مواد مخدر انگیزه‌ای بود که 2 مرد جوان را به سمت سرقت سوق داد. این دو چندی قبل دستگیر شدند و از آنان اموال مسروقه زیادی به دست آمد.

ماموران پلیس پایتخت هنگامی که در خیابانی در شرق تهران گشت می‌زدند، مشاهده کردند 2جوان سوار بر یک خودروی پراید حرکات مشکوکی دارند و برای چند رهگذر مزاحمت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. هنگامی که ماموران برای بررسی موضوع به سمت خودروی پراید رفتند دو متهم که اوضاع را وخیم می‌دیدند، کوشیدند فرار کنند.

به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز شروع شد و دقایقی بعد 2متهم دستگیر شدند. آن 2 که ابتدا قصد داشتند با پراکنده‌گویی، خودشان را از هر اتهامی مبرا کنند، وقتی تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند به ارتکاب سرقت‌های متعدد اعتراف کردند و گفتند با انگیزه تامین هزینه‌ مواد مخدر مصرفی‌شان این دزدی‌ها را انجام می‌دادند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان دستگیر شده از سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو هستند به همین سبب مخفیگاه آنها با مجوز قضایی بازرسی و از آنجا یک خودروی پراید مسروقه و چندین دستگاه رادیو و پخش خودرو و تلفن همراه کشف شد.

بنا به این گزارش، 2مرد معتاد اکنون در بازداشت به سر می‌برند و پرونده اتهامی‌شان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها