ته‌وز از عوامل اصلی ‌قهرمانی منچستر سیتی در جام حذفی‌بود

روزهای سخت کارلوس در آرژانتین

مسابقه‌های کوپا آمریکا یا جام ملت‌های آمریکای جنوبی کمتر از یک ماه دیگر در آرژانتین آغاز می‌شود ولی رسانه‌های این کشور از هم‌اکنون انتقاد از تیمی که سرخیو باتیستا سرمربی آن است را آغاز کرده‌اند. تیم ملی آرژانتین از سال 1993 قهرمان کوپا آمریکا نشده و همچون بازی‌های جام جهانی مدت‌هاست که خواهان کسب قهرمانی در چنین رقابت‌هایی است. با این حال سرخیو باتیستا مربی تیم اصرار دارد اولویت با کسب آمادگی برای بازی‌های جام جهانی 2014 است!
کد خبر: ۴۰۹۶۸۹

ترکیب تیم ملی آرژانتین نکته‌ای است که بیش از هر مورد دیگری مورد نظر رسانه‌ها قرار گرفته و سرنوشت یک بازیکن در بین سایر ستاره‌ها مهم‌تر از همه است؛ «کارلوس ته‌وز».

او فصل اخیر را با 20 گلی که برای منچسترسیتی زد، به پایان رساند و از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در جام حذفی بود. با این حال «ته‌وز» جایی در تیم ملی کشورش ندارد و همین نکته انتقادهایی را متوجه باتیستا کرده است.

در مهر ماه گذشته این مهاجم آرژانتینی در پیروزی 4 بر یک تیم ملی کشورش مقابل اسپانیا نقش مهمی داشت و همین برد جایگاه باتیستا را که آن زمان مربی موقت بود، مستحکم کرد، اما مشکل باتیستا به قبل از این برد برمی‌گشت که چند بازیکن در تیم ملی تلاش می‌کردند مارادونا را همچنان مربی تیم ملی نگه دارند و حتی با حضور باتیستا پشت پرده مذاکراتی را برای بازگشت مارادونا انجام داده بودند تا این که درگیری با گروندونا- رئیس فدراسیون- مانع بازگشت او به تیم ملی شد.

تا زمانی که باتیستا در تیم ملی آرژانتین به عنوان مربی موقت بود، «ته‌وز» هم جای خود را در خط حمله حفظ کرده بود ولی به محض تایید حکم دائم باتیستا در اواخر ژانویه 2010 ته‌وز از اولین قربانی‌ها بود و نامش از فهرست تیم در بازی دوستانه با پرتغال حذف شد. در این مدت باتیستا هیچ گاه حاضر نشد در مورد کشیدن خط قرمز روی نام ته‌وز توضیح بدهد و همین موضوع هم باعث شد تا این مهاجم سکوتش را بشکند و به رسانه‌ها بگوید: «باتیستا مرا خط زده ولی هرگز جواب تلفن مرا نمی‌دهد و دلیل این کارش را نمی‌گوید.»

او حتی در بازی با استوک سیتی پس از ضربه آزاد زیبایش، پرچم آرژانتین را روی بازوبندش بوسید تا احساساتش را نسبت به تیم ملی کشورش بیان کرده باشد، اما باتیستا خط حمله‌اش را انتخاب کرده است و در سیستم 3ـ‌3ـ‌4 «لیونل مسی» در نوک حمله خواهد بود و «گونزالو ایگواین» به عنوان ذخیره او بازی خواهد کرد و «آنخل دی ماریا» و «انزکوئل لاوزی» هم به عنوان بال‌های نفوذی چپ و راست ایفای نقش خواهند کرد.

ساکرنت / مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها