قادری در گفتگو با جام جم آنلاین:

استیضاح نجار 18 امضا دارد

نماینده شیراز در مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر کشور با 18 امضا خبر داد و گفت: تصمیم گیری برای عزل و نصب ها در استان ها که در خارج از وزارت کشور اتخاذ می شود یکی از دلایل این استیضاح است.
کد خبر: ۴۰۷۷۶۴

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه طرح استیضاح مصطفی محمدنجار وزیر کشور دارای 10 محور است، گفت: عزل و نصب ها در استانداری ها بدون هماهنگی با وزارت کشور یکی از محورهای این استیضاح است.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از تصمیماتی که در خصوص استانداری ها گرفته می‌شود خارج از وزارت کشور اتخاذ می‌شود که وزیر کشور در اینگونه تصمیمات هیچ دخالتی ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در استان فارس حدود  20 بخشدار و  نزدیک به 10 فرماندار بدون هماهنگی با وزارت کشور از سمت خود برکنار شدند. همچنین 30 پست سیاسی در این استان با سرپرستی اداره می‌شود و ظاهراً در اینگونه مسائل با وزیر کشور هماهنگ نشده است.

قادری خاطرنشان کرد: علاوه بر استان فارس ما در استان های دیگر نیز شاهد اینگونه مسائل هستیم به همین دلیل برخی نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند تا وزیر کشور را استیضاح کنند.

وی افزود: وزیر کشور باید پاسخگوی اینگونه مسائل باشد و در خصوص تصمیماتی که در خارج از وزارت کشور گرفته می شود، پاسخگو باشد.

نماینده شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای ما شاهد اینگونه انفعال در وزارت کشور نبودیم.

قادری با بیان اینکه 12 نماینده از 17 نماینده استان فارس طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کرده‌اند، گفت: شش نماینده دیگر نیز از استان های دیگر هستند و همچنین تعداد زیادی از نمایندگان اعلام کردند که آمادگی امضای این طرح را دارند.

وی افزود: ما منتظریم تا وزارت کشور مسائل را حل و فصل کند در غیر این صورت طرح استیضاح را به طور جدی در مجلس پیگیری خواهیم کرد که در صورت جدی شدن این طرح تعداد امضای استیضاح بیشتر خواهد شد.

یوسف اسدی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها