انیمیشن سفرهای سعدی به تهیه کنندگی سعید ترخانی و کارگردانی علیرضا قنبری در 30 قسمت 22 دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز فارس تولید می شود.
کد خبر: ۴۰۲۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، سعید ترخانی در گفتگو با سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما با بیان اینکه  این مجموعه با ساختار داستانی تولید می شود گفت: زندگی سعدی به عنوان شخصیت اصلی داستان در هر قصه ( از کودکی، نوجوانی، جوانی وبزرگسالی وسفرهای سی ساله او به شهر های مختلف) با محوریت خود شیخ اجل تعقیب می شود.

وی افزود: قصه ها با الهام گرفتن از معانی ومفاهیم اخلاقی وانسان دوستانه کلیات سعدی  وبا استفاده از داستان ها وموقعیت های موجود در این حکایات واشعار و با قرار دادن آنها در یک داستان نمایشی و دراماتیک به پیش می رود.

ترخانی تصریج کرد: داستان سفرهای سعدی با استفاده از تخیل نویسنده وبا توجه به حقایق موجود تدوین گردیده است، گنجاندن حکایات واشعار سعدی به عنوان تم ومضمون هر قصه، گره، گره گشایی ودیالوگ و... روح این معانی را به این مجموعه تزریق کرده است.

تهیه کننده انیمیشن سفرهای سعدی ابراز داشت: نویسندگان این مجموعه تمام تلاش خود را در تحلیل و به روز بودن ، اقتباس والهام گرفتن از اشعار وحکایات سعدی به کار برده اند.

وی تبیین عناصر ملی ،  گسترش فضایل اخلاقی به منظور تقویت هویت حقیقی جامعه ،  تقویت هویت جوانان و گسترش آرمان های معنوی واخلاقی در جامعه و ترویج فضیلت های اخلاقی به منظور حفظ ایمان وهویت اسلامی،انقلابی را از عمده ترین اهداف تولید این انیمیشن عنوان کرد.

ترخانی اضافه کرد: در این مجموعه سعی شده با استفاده از لباس های بومی ، محلی در عرصه هنر به منظوراحیای هویت ملی و همچنین رابطه تاریخ ، فرهنگ ، خط و زبان با هویت ملی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی به جذابیت های مختلف این مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از تکنیک های دو بعدی و  کامپیوتری تلاش شده جذابیت های بصری نیز در این مجموعه بکار گرفته شود.

ترخانی با اشاره به اینکه انیمیشن سفرهای سعدی حدود دو سال پیش تولید داشته است، ابراز امیدواری کرد: با بررسی ایده، داستان و طراحی شخصیت هایی که برای این مجموعه صورت گرفته است  این مجموعه تا پایان اردیبهشت 1392 آماده پخش خواهد شد.

عوامل تولید عبارتند از:

تهیه کننده: سعید ترخانی /کارگردانان: سعید ترخانی وعلیرضا قنبری/نویسنده: محمد رضا یوسفی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها