باوجود دستگیری 3 عضو باند، سرکرده آدم‌رباها همچنان درخواست پول می‌کرد

15 سال زندان؛ مجازات 4 مرد آدم‌ربا

4 عضو باندی که با انگیزه‌ اخاذی 50 میلیون تومانی، دختری 8 ساله را آذرماه سال گذشته در شهرستان جیرفت ربوده بودند، در دادگاه عمومی ـ جزایی این شهر محاکمه و به 15 سال زندان محکوم شدند. به گزارش «جام‌جم»، اوایل آذر سال گذشته دختری 8 ساله به نام یکتا در شهرستان جیرفت استان کرمان پس از تعطیل شدن مدرسه به خانه بازنگشت و خانواده‌اش نگران شدند. آنها وقتی از مسوولان مدرسه سراغ دخترشان را گرفتند، معلوم شد فرزند آنها به مدرسه نرفته است. در حالی که جستجوی والدین دختر 8 ساله همچنان ادامه داشت، مردی ناشناس با آنها تماس گرفت و مدعی شد دختر خردسال را ربوده و برای آزادی‌اش 50 میلیون تومان پول درخواست کرد.
کد خبر: ۳۹۹۳۵۶

دختر خردسال در اسارتگاه آدم‌رباها

مرد غریبه وقتی در تماس بعدی، صدای ناله کودک را پخش کرد، پدر خانواده، پلیس آگاهی جیرفت را در جریان قرار داد و برای نجات جان فرزندش کمک خواست.

دستگیری 3 آدم‌ربا

با شروع تحقیقات و به دست آوردن سرنخ، ماموران محل نگهداری دختربچه را کشف کردند. بنابر این با حضور در آن محل و شناسایی مخفیگاه، 3 نفر از متهمان را دستگیر کردند، ولی از کودک خبری نبود.

متهمان در بازجویی‌ها به همدستی در ربودن دختر خردسال اعتراف کردند. با اعتراف این متهمان، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند.

درخواست 50 میلیون تومانی برای آزادی کودک

جستجوها برای یافتن مخفیگاه سرکرده باند و آزادی دختر 8 ساله ادامه داشت تا این‌که چند روز بعد، ماموران متوجه شدند طراح اصلی آدم‌ربایی با خانواده شاکی قرار ملاقات گذاشته و 50 میلیون تومان خواسته است.

با اطلاع از این موضوع، ماموران ضمن آموزش به شاکی، از او خواستند در محل ملاقات در خارج از شهر حضور پیدا کند.

ساعتی بعد وقتی مرد آدم‌ربا در محل قرار حاضر شده بود، دستگیر و در بازرسی از خودرویش، کودک پیدا شد.

متهم پس از انتقال به مرکز پلیس، به کودک‌ربایی اعتراف کرد. با تحقیقات مقدماتی، متهمان روانه زندان شدند. پرونده قضایی پس از اخذ آخرین دفاع از 4 مرد آدم‌ربا با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی ـ جزایی جیرفت ارسال شد و چند روز پیش، متهمان با حضور در دادگاه محاکمه شدند و از خود دفاع کردند.

اعتراف به کودک‌ربایی

سرکرده باند آدم‌ربایی به قاضی دادگاه گفت: با اطلاع از وضعیت مالی خوب شاکی تصمیم گرفتم از او اخاذی کنم و نقشه‌ام را با 3 دوستم در میان گذاشتم و در نهایت کودک 8 ساله را ربودیم.

متهم افزود: روز حادثه دختر خردسال را به بهانه دادن نامه به پدرش فریب دادیم و او را در خانه‌ای زندانی کردیم تا در قبال آزادی‌اش 50 میلیون تومان دریافت کنیم که بی‌نتیجه بود. متهمان با تجدید قرار قانونی روانه زندان شدند و روز گذشته قاضی دادگاه عمومی ـ جزایی شهرستان جیرفت اعضای این باند آدم‌ربایی را به 15 سال حبس محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها