محمد سلیمانی و کامران باقری‌لنکرانی دو وزیر دولت نهم و سعید سهراب‌پور از گزینه‌های جدی تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد هستند که نامشان فردا برای بررسی، روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد. به گزارش مهر، محمد سلیمانی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم از جدی‌ترین گزینه‌هایی است که سه‌شنبه 23 فروردین ماه در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 هنگام طرح موضوع و تصمیم‌گیری برای تعیین اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۴

کامران باقری‌لنکرانی دیگر وزیر دولت نهم است که نامش قطعا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در ترکیب جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌شود. باقری‌لنکرانی در حال حاضر سمت دولتی ندارد و در شیراز مشغول فعالیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. باقری‌لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم بود.سعید سهراب‌پور رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام فعلی بنیاد ملی نخبگان نیز نامش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاکید و حمایت جمع قابل توجهی از اعضای این شورای عالی برای عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت. سهراب‌پور در زمان ریاستش در دانشگاه صنعتی شریف از برجسته‌ترین و باسابقه‌ترین روسای آموزش عالی دولتی به حساب می‌آمد.

بهمن یزدی صمدی استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران که علاوه بر عهده‌داری ریاست دانشگاه تهران از سال 62 به مدت 2 سال، عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و چهره ماندگار عرصه علوم کشاورزی در نخستین همایش چهره‌های ماندگار سال 80 را در سوابق و افتخارات خود داراست و اکنون ریاست منطقه 11 دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده دارد نیز از گزینه‌هایی است که از سوی برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد حمایت برای عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد است.علیرضا علی احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، حمید میرزاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از چهره‌های شاخص دولتی در دولت‌های پنجم و ششم، علی‌اکبر ولایتی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسن حبیبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون اول رئیس‌جمهور در سه دولت و محمدرضا عارف استاد دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان برخی گزینه‌هایی نام برده می‌شوند که در سناریوهای مختلفی که از سوی ناظران سیر تحولات دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌شوند، جای می‌گیرند.

بررسی گزینه‌های معرفی شده از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین سه عضو هیات امنای دانشگاه آزاد از دستورات جلسه هفته جاری این شوراست. پس از این به تاخیر افتادن‌ها در تشکیل جلسه شورای عالی و تعیین تکلیف دانشگاه آزاد، بالاخره بررسی و تعیین اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به آخرین روزهای دهه 80 وصال نداد و به سال 90 موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها