تصحیح املای کلمات در مایکروسافت ورد، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این واژه‌پرداز است، اشتباهات تایپی رایج، کلمات دشوار یا دیگر خطاهای رایج را می‌توان به این روش به حداقل رساند، اما چرا این قابلیت را به کل سیستم تعمیم ندهیم؟ با این ترفند همراه شوید.
کد خبر: ۳۹۵۱۱۷

برای این کار از یک اسکریپت استفاده می‌کنیم. اگر کاربر تازه کاری در ویندوز هستید، کافی است این اسکریپت را از لینک زیر دریافت کرده و در یک جای امن قرار دهید و سپس آن را اجرا کنید.

http://www.howtogeek.com/wp-
content/uploads/2011/03/AutoCorrect-with-Unicode1.zip

توجه داشته باشید که برای اجرای صحیح این اسکریپت باید پیش از آن، نرم‌افزار AutoHotkey را نصب کرده باشید. این نرم‌افزار را نیز می‌توانید از لینک زیر دریافت و نصب کنید.

http://www.autohotkey.com/download/

تنها کار لازم برای راه‌اندازی تصحیح خودکار همین بود، از حالا به بعد اشتباهات تایپی در همه جای سیستم‌عامل تصحیح خواهد شد.

سفارشی کردن اسکریپت

اگر می‌خواهید این اسکریپت را بیشتر مطابق میل خود درآورید، فایل AHK را در ویرایشگر متن محبوب خود باز کنید، در هر نرم‌افزار می‌توانید با فشردن کلید Win+H واژه جدیدی به دیکشنری اضافه کنید.

می‌توان این کلید را تغییر داد یا به طور کل حذف کرد. در خط 135 فهرست کلماتی که به ign تمام می‌شوند، پیدا خواهید کرد. اگر کلمه‌ای را خواستید که این اسکریپت آن را تغییر ندهد، بهتر است در این فهرست آن را جای دهید.

در خط 4999 فهرستی از کلمات مشاهده می‌شوند که به صورت کامنت قرار گرفته‌اند. این کلمات، کلمات مبهم هستند و بهتر است خودتان برای آنها تصمیم بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها