مترو انقلاب به آزادی رسید

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه بهره‌برداری از مترو انقلاب تا آزادی امروز آغاز شد، گفت: صحبت‌ کردن در خصوص کمبود اعتبارات مترو تکراری و بی‌مزه شده است.
کد خبر: ۳۸۴۰۶۳

به گزارش فارس، محسن هاشمی امروز در مراسم افتتاح ایستگاه‌های میدان آزادی و توحید در مسیر خیابان انقلاب تا آزادی گفت: خط 4 مترو به طول 21 کیلومتر از زمان مدیریت محمدباقر قالیباف شهردار تهران آغاز شده و مرحله به مرحله با برنامه‌ریزی‌های تعیین شده اقدامات اجرا شد.

هاشمی با بیان اینکه ساخت خطوط مترو بسیار هزینه‌ و زمان‌بر است گفت: بیش از 800 میلیارد تومان و شاید نزدیک به هزار میلیارد تومان برای این خط بودجه لازم است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اضافه کرد: از همان ابتدا هر مرحله از خط که آماده شد، بهره‌برداری را آغاز کردیم؛ برخی موارد نیز دچار کمبود‌هایی بود اما افتتاح انجام شد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: امروز فاز 4 از خط 4 مترو از میدان انقلاب و میدان آزادی آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه در خط 4 مترو 250 هزار مسافر در روز جابه‌جا می‌شود، گفت: اگر واگن‌ها تکمیل شود به مرز جابه‌جایی یک میلیون مسافر در روز می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌هایی که در خصوص کمبود اعتبارات می‌کنم دیگر تکراری و شاید هم بی‌مزه باشد، گفت: کمبود اعتبارات و کمبود تجهیزات داریم. اقدامات زیربناهای مترو آغاز شده و در حال ساخت هستیم و موضوعی که مهم است این است که باید ظرفیت را افزایش دهیم و تجهیزات مورد نیاز گرفته شود.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه کارخانه‌ها آماده هستند تا سالی 200 واگن تولید کنند، گفت: اگر اعتبار باشد می‌تواند سالانه 800 واگن نیز تولید کنند.

هاشمی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تأمین اعتبارات مشکلات را برطرف و به طور کامل از ظرفیت خطوط استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها