معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش یکهزار و 500 کیلومتری وسعت شبکه گاز ایران در بهمن ماه سالجاری، گفت: به زودی عملیات ساخت 26 خط لوله جدید انتقال گاز آغاز می شود.
کد خبر: ۳۸۳۲۲۹

جواد اوجی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بهمن ماه سالجاری بهره برداری و عملیات اجرایی نزدیک به 2 میلیارد دلار پروژه های جدید در صنعت گاز ایران انجام می شود، گفت: بر این اساس بیش از یک میلیارد و 540 میلیون دلار طرح گازرسانی به شهر، روستا، صنایع و جایگاههای جدید سی.ان.جی به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز میزان حجم طرحهای گازی که در بهمن عملیات اجرایی آنها آغاز می شود را حدود 404 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در مجموع تعداد چهار تاسیسات تقویت فشار و بیش از یکهزار و 500 کیلومتر خطوط لوله گاز در مدار بهره برداری قرار می گیرند.
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایستگاه تقویت فشار گاز ساوه با در اختیار داشتن هفت توربوکمپرسور یکی از بزرگترین تاسیسات گازی خاورمیانه به شمار می رود، اظهار داشت: همچنین بهمن ماه سالجاری 26 شهر و 759 روستای جدید از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
 
این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت تعداد کل صنایعی که بهمن ماه سالجاری به شبکه ملی گاز ایران متصل می شوند را 224 صنعت عنوان کرد و یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد صنعت در مجموع بیش از 33 هزار واحد صنعتی در سراسر کشور به شبکه ملی گاز متصل خواهند شد.
 
وی با اعلام اینکه در این مدت به 71 جایگاه جدید عرضه سی.ان.جی گازرسانی خواهد شد، تبیین کرد: همچنین در این ایام 19 پروژه ساختمانی، خدماتی و پشتیبانی صنعت گاز راه اندازی خواهند شد.
 
اوجی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برای گازرسانی به 18 شهر جدید در بهمن ماه، گفت: با گازرسانی به شهرهای جدید در مجموع نزدیک به 50 هزار خانوار ایرانی تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند.
 
این مقام مسئول تعداد خانوارهای روستایی که در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می شوند را 10 هزار و 358 خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین بهمن ماه سالجاری کلنگ عملیات اجرایی و ساخت 26 خط لوله انتقال گاز، گازرسانی به 96 صنعت جدید و 14 جایگاه جدید سی.ان.جی به زمین زده می شود.
 
به گفته معاون وزیر نفت خط لوله دوم کرمان به طول 135 کیلومتر، خط لوله بشرویه – طبس به طول 97 کیلومتر و خط لوله گاز شمال قزوین به طول 10 کیلومتر از مهمترین خطوط لوله گاز آماده افتتاح در دهه فجر هستند.
 
مدیر عامل شرکت ملی گاز همچنین با بیان اینکه تاسیسات تقویت فشار گاز خورموج و آب پخش بر روی خط لوله پنجم سراسری و ایستگاه تقویت فشار گاز خاوران بر روی خط هشتم سراسری به طور رسمی راه اندازی می شوند، خاطر نشان کرد: در این مدت دانشکده نفت و گاز خلیج فارس و بزرگراه 80 کیلومتری لامرد هم به طور رسمی راه اندازی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها