درخواست پلیس از شهروندان

مخفیگاه متهم فراری را اطلاع دهید

پلیس از شهروندان خواست تا مخفیگاه متهم فراری عضو یک باند بزرگ کلاهبرداری را در صورت شناسایی اطلاع دهند.
کد خبر: ۳۷۶۸۲۲

به گزارش فارس،‌ در بهمن سال 87 سه مرد جوان با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی واقع در محدوده میدان امام حسین با ارائه وکالتنامه‌ای با ادعای مالکیت یک ملک در کرج و ارائه مدارک هویتی فروشنده و خریدار درخواست انتقال این ملک را به خریدار جدید داشتند.

از آنجایی که دفترخانه برابر مقررات مربوطه می‌بایست استعلامات لازم را مبنی بر اصالت مدارک و وکالتنامه خود از طریق مبادی مربوطه را بررسی می کرد به این افراد موضوع استعلام را عنوان کرد اما با تأکید خریدار و فروشنده برای تحویل استعلام به آنان جهت تسریع در ارسال، همچنین تسریع در دریافت و پاسخ استعلام ها به این دفترخانه؛ در مقابل درخواست این افراد کارمند دفترخانه پاکت‌های حاوی نامه‌های استعلام را به این افراد تحویل داد تا خودشان پاسخ‌ها را زودتر به دفترخانه تحویل دهند.

متقاضیان پس از چند روز پاسخ استعلام‌ها را که صحت مدارک را تأیید می‌کرد، به دفترخانه تحویل دادند. در این مرحله سند جدید از سوی دفترخانه تنظیم و صادر شد.

اما در این مدت این کارمند دفترخانه که با اشتباه خود مدارک استعلامی را به این افراد تحویل داده بود و از همان ابتدا به رفتار آنان شک کرده بود به صورت جداگانه و از طریق یکی از دوستانش در مرجع مورد نظر از جمله اداره ثبت مربوطه متوجه جعلی بودن تمام مدارک شد.

با این شرایط و اطلاع موضوع به بازپرسی شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران به دستور یاسینی، بازپرس این شعبه و تنظیم پرونده‌ای علیه فروشنده و خریدار، تحقیقات در این‌باره و دستگیری متهمان جعل سند به کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان اداره 13 در تحقیقات خود متوجه شدند متهمان به محض اطلاع از فاش شدن نیت مجرمانه‌شان و اینکه این دفترخانه اسناد رسمی متوجه جعلی بودن تمام مدارک شده و موضوع را به مرجع قضائی و انتظامی محول کرده، متواری شدند.

کارآگاهان با تلاش پیگیری خود و به علت جعلی بودن مدارک هویتی متهمان، تنها مدرکی که در دست داشتند تصویر چهره متهمان از شناسنامه جعلی آنها بود که مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار نیز نتیجه‌ای را تاکنون به همراه نداشته است.

بازپرس یاسینی قاضی این پرونده دستور انتشار تصویر متهم را صادر کرده تا هویت واقعی متهم مشخص شده و مخفیگاه آنان از سوی شهروندان مشخص شود.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا چنانچه از هویت واقعی متهم صاحب عکس یا مخفیگاه وی اطلاعی در دست دارند، مراتب را به اداره 13 پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها