رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: بیش از 1500 هکتار از باغاتی که در سال 86 دچار سرمازدگی شده بودند مجدد احیاء شدند.
کد خبر: ۳۷۶۶۵۱

رمضانعلی جعفری در گفت و گو با مهر در گرگان ، سطح باغات استان را 36 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پنج هزار و 600 هکتار مرکبات، 10 هزار و 400 هکتار نیز به گونه های مختلف از قبیل گردو ، فندق ، سیب درختی و غیره اختصاص دارد.
 
وی اقدامات انجام شده درخصوص احیای باغات سرمازده را شامل، تخصیص مبلغ 500 هزار تومان کمک بلاعوض از طرف ستاد حوادث به باغداران خسارت دیده اعلام کرد.

جعفری بیان داشت: اصلاح و هرس شاخه های سرمازده خصوصاً درختان مسن، جایگزین کردن نهال هایی که بر اثر سرمازدگی از بین رفته بودند خصوصاً نهال هایی که در سال های 84 تا 86 کشت شده بودند از دیگر اقدامات است.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: واگذاری تسهیلات بانکی به باغات احداثی از محل طرح طوبی که به ازای هر هکتار مبلغ 600 تا 700 هزار تومان وام اعطاء شد ، از دیگر اقدامات بوده است.
 
وی افزود: توصیه در انجام عملیات تغذیه و مدیریت صحیح نگهداری باغات به باغداران توسط کارشناسان سازمان، واگذاری اعتبارات بلاعوض در قالب اصلاح باغات به مبلغ 70 هزار تومان برای هر هکتار خسارت دیده از دیگر موارد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال با همکاری و استفاده صحیح باغداران از توصیه های فنی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی، امروز شاهد آن هستیم که باغات خسارت دیده دوباره احیاء شده و به حالت اول برگشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها