معاون فنی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از 13 میلیون متر مربع مراکز آموزشی کشور که باید بازسازی می شد تاکنون شش و نیم میلیون مترمربع تخریب و بازسازی شده یا درحال اجراست.
کد خبر: ۳۷۳۶۹۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسین ترابی زاده در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت : بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود که 131 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی و 126 هزار کلاس نیز مقاوم سازی شود اما فقط 36 درصد اعتبارات مصوب در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفت.

وی افزود : با این وجود ، 43 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی و 43 هزار کلاس نیز مقاوم سازی شده است که مجموع آن از نظر متراژ ، نیمی از طرح های تخریب و بازسازی را شامل می شود.

ترابی زاده گفت : البته مجلس در ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب کرده است که با تامین اعتبار لازم ، همه مدارس فرسوده کشور از سال 90 تا 92 تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شود.

وی همچنین گفت : مطالعات اجرایی برای مقاوم سازی 1590 مدرسه کشور از 4370 مرکز آموزشی نهایی شده است.

ترابی زاده از برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله نیز خبر داد و افزود : این کنفرانس با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله در اردیبهشت 90 در کشورمان برگزار می شود.

وی گفت : در این کنفرانس موضوع بهسازی لرزه ای و مقاوم سازی مراکز آموزشی بررسی خواهد شد.

ترابی زاده استفاده از تجربیات کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس را از ویژگی های این همایش علمی بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاهی آموزشی در حاشیه این کنفرانس افزود : این کنفرانس و کارگاه آموزشی ، فرصتی مناسب برای نقد عملکرد خود در مقاوم سازی مدارس است .

پنجمین همایش معماری ایرانی مدرسه ایرانی نیز 17 و 18 دی در دانشکده هنر دانشگاه تهران برگزار و از صاحبان طرح های برگزیده در بخش طرح های حرفه ای ، دانشجویی و ادارات نوسازی مدارس قدردانی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها