سازمان توزیع کالابرگ منحل می‌شود

معاون وزیر بازرگانی گفت: پس از اعلام 2 نوبت کالابرگ دیگر، سازمان بسیج اقتصادی منحل خواهد شد. فریدون احمدی در گفت‌وگو با مهر در حالی این خبر را می‌دهد که پیش از این رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور عنوان کرده بود توزیع کالای کوپنی در سال 90 ادامه خواهد داشت و کالابرگ مرحله سیزدهم همچنان دارای اعتبار است. بهمن حاج‌علی تاکید کرده بود که گفته‌های برخی سودجویان مبنی بر ابطال این کالابرگ‌ها با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کذب محض است.
کد خبر: ۳۶۹۹۰۷

به گزارش خبرنگار ما، براساس ماده چهارم قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است بتدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه نسبت به هدفمند کردن یارانه گندم، برنج، روغن، شیر، شکر، خدمات پستی، خدمات هواپیمایی و خدمات ریلی اقدام کند.

بنابر این گفته، برخی تحلیلگران از آنجا که حذف یارانه این کالاها بتدریج در طول 5 سال صورت خواهد گرفت، به نظر می‌رسد حذف کالابرگ نیز کم‌کم انجام شود.

هم‌اکنون برنج، شکر و روغن 3 قلم کالایی است که هنوز مشمول کالابرگ است و ستاد بسیج اقتصادی که با توجه به شرایط دوران جنگ، به منظور تامین ارزاق مورد نیاز مردم شکل گرفته بود، بتدریج با محدود شدن تعداد کالاهای کالابرگی و حرکت به سمت هدفمندی یارانه‌ها در حال منحل شدن است. یک مقام مسوول در وزارت بازرگانی به «جام‌جم» اعلام کرد که انحلال این ستاد در جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی است که در آن به کوچک شدن بدنه دولت تاکید شده است. با این حال، تا زمانی که نیاز باشد، کالابرگ 3 قلم کالای برنج، روغن و شکر اعلام و یارانه آنها در طول 5 سال بتدریج حذف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها