معاون مهندسی شرکت سایپا گفت: تا پایان امسال تمام محصولات پراید تولیدی گروه خودروسازی سایپا بر روی پلت فرم ایکس100(پروژه ارتقای استانداردهای پراید به استاندارد روز) تولید و عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۰۰۷۶

به گزارش موج، مرتضی شفیعی معاون مهندسی شرکت سایپا، با بیان این مطلب گفت: از سال 1386 و تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال برای ارتقای استانداردهای پراید به استانداردهای روز(پروژه ایکس100) هزینه شده است و‌ حداکثر پس از پنج سال دوباره این پروژه ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه برای محصولات تولیدی(پراید 111، 132، 141 و 131) بدون ایربگ و ترمز ای.بی.اس، موجب افزایش هزینه تا حدود شش میلیون ریال در هر دستگاه خودرو می شود، اظهار داشت: سیاست گروه سایپا بر عدم دریافت این هزینه از مردم و مشتریان است چراکه ارتقای استانداردها را وظیفه خود می دانیم. جالب است بدانید حاشیه سود محصولات تولیدی بر روی پلت فرم ایکس100، بیست درصد برای سایپا کاهش دارد. افزایش هزینه‌ محصولات پراید بر روی پلت فرم ایکس100 مربوط به امکانات اضافی(ایربگ و ترمز ضد قفل) خواهد بود.

شفیعی اضافه کرد: وزن پراید در پروژه ایکس100 حدود 50 تا 60 کیلوگرم افزایش یافته است که از حدود سه ماه آینده نیز موتور متناسب با این خودروها تولید و بر روی این محصولات نصب خواهد شد.

معاون مهندسی شرکت سایپا با بیان اینکه 30 درصد خطوط تولید خودرو پراید به دلیل ارتقای بدنه این محصول در پروژه ایکس 100 تغییر یافته است، متذکر شد: محصول دیگری بر روی پلت فرم ایکس100 تعریف شده که این خودرو کاملا متمایز با پراید فعلی است و ظرف چند سال آینده تولید و عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30 درصد از فروش پراید در تهران و مابقی در دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها است، تاکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه ویژه محصول پراید در بین بیشتر مصرف‌کنندگان می باشد و باید بگویم که در شرایط اقتصادی فعلی، تصمیم ارتقای استانداردهای این خودرو، یک تصمیم استراتژیک و اثرگذار از سوی مدیران سایپا بوده است.

شفیعی ادامه داد:‌ در پروژه ایکس100 مراحل طراحی،‌ شبیه سازی، نمونه سازی، تست، اصلاح طراحی در چندین مرحله، ساخت قالب نمونه‌های نهایی، راه اندازی خط تولید و ظرفیت‌سازی صورت گرفته است.

معاون مهندسی شرکت سایپا با بیان اینکه بیش از 114 قطعه و مجموعه در پروژه ایکس100 تغییر کرده و دوباره طراحی شده است، بیان کرد:‌ برای پروژه ایکس100، پنج تیپ تعریف شده و ظرفیت‌سازی برای تولید روزانه دو هزار و 500 دستگاه صورت گرفته است.

به گفته وی، خودرو ایکس111 از ابتدای امسال و خودرو ایکس132 از ابتدای مردادماه 89 به جای سایپا132 تولید شده و محصول ایکس141 به جای سایپا141 و خودرو ایکس131 از دی ماه تولید خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه پلت فرم ارتقاء یافته محصول پراید ایکس100 به خوبی تست تصادف را پاس کرده است، متذکر شد:‌ این در حالی است که خودروهای دیگر همچون چری با قیمت بالاتر تست کراش(تصادف) را به هیچ وجه پاس نمی‌کند.

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشکل ایمنی در پراید دریافت نکردیم

شفیعی متذکر شد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه خودروهای پراید تولیدی سایپا دارای مشکل ایمنی است دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: برخی تعریف هایی که در جامعه معمول شده است را باید تغییر داد بطوریکه باید بگویم "استاندارد کیفیت نیست بلکه برای کسب آن باید استانداردهای تولید را پاس کرد"، "یکنواختی تولید حکایت از کیفیت دارد" و در نهایت اینکه "تعریف مردم از خودروها از منظر ظاهری است."

معاون مهندسی شرکت سایپا خاطرنشان کرد:‌ از 54 استاندارد اجباری، 41 استاندارد مربوط به خودروهای سواری است که دو استاندارد از این 41 استاندارد در محصول پراید باید ارتقاء یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها