علیرغم اینکه ساخت شهربازی بم چهار سال پیش رسما به پایان رسید این مکان تفریحی با وجود میلیاردها تومان هزینه به دلیل غیر استاندارد بودن وسایل به کار رفته در آن تعطیل است.
کد خبر: ۳۵۹۰۱۹

یکی از مکان هایی که پس از زمین لرزه بم در جریان بازسازی این شهر ساخته شد شهربازی شهر بم بود که به گفته مسئولان، تکمیل و فعالیت شهربازی می توانست در ترمیم روحیه مردم بم به خصوص کودکانی که با از دست دادن خانواده خود دچار صدمات روحی شده بودند نقش تعیین کننده ای داشته باشد اما پس از گذشت سال ها از پایان ساخت این مجموعه درب های این مرکز تفریحی همچنان به روی کودکان بمی بسته است.

شهربازی بم چهار سال پیش و با استفاده از میلیاردها ریال اعتبار ساخته شد اما به دلیل آنچه که غیر استاندارد بودن دستگاه های به کار رفته در این مجموعه عنوان شده است همچنان بی استفاده رها شده است که جای تامل دارد.

مدیرکل استاندارد کرمان در گفتگو با مهر در کرمان اظهارداشت: در راستای حفظ سلامت مردم از فعالیت شهربازی هایی که در آنها استانداردهای لازم مدنظر قرار نگرفته است جلوگیری می شود.

محمدرضا شرافت افزود: طبق توافق با شهرداری از سال 90 تمام شهربازیهای استان کرمان باید تائیدیه بازرسان استاندارد را داشته باشند و در غیر این صورت با توجه به خطر ساز بودن برخی دستگاه های بازی تا مرحله پلمپ کردن آن محل نیز پیش می رویم.مسئولان این مراکز برای بازگشایی باید طبق استانداردهای لازم اقدام به اصلاح دستگاهها کنند.

وحید صامت رئیس شورای شهر بم نیز در این خصوص گفت: مهمترین علت راه اندازی نشدن شهربازی بم پس از گذشت چهار سال غیراستاندارد بودن دستگاه های استفاده شده در این مجموعه است.برای حل مشکل این مجموعه به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و امیدواریم با این اقدام مشکل شهربازی بم مرتفع شود.

وی یکی از برنامه های شورای شهر بم را افزایش مراکز تفریحی در این شهر دانست و گفت: پیگیری های لازم جهت استاندارد سازی این دستگاه ها صورت می گیرد و پس از اصلاح این مرکز تفریحی افتتاح می شود.

محمد سام نژاد شهردار بم نیز در این خصوص اظهارداشت: برای ساخت این مرکز 20 میلیارد ریال هزینه شده است.یکی از مهمترین دلایل بروز مشکل در شهربازی بم عدم وجود نظارت لازم در خصوص نصب دستگاه ها بوده است.

وی افزود: گسترس فضای سبز، ایجاد پارک ها و مراکز تفریحی و انجام ویژه برنامه های فرهنگی از سیاست های شهرداری بم در آینده است. برنامه ریزی لازم برای رفع مشکل کنونی شهربازی بم در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها