هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. به گزارش ایسنا، در آیین پایانی این جشنواره که صبح یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌ سینای همدان برگزار شد، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت تئاتر در هر جامعه‌ای گفت: هنر تئاتر بویژه در دوران کودکی می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان، بروز استعدادها و بالارفتن اعتمادبه‌نفس آنها داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۸۰۱۳

او خواستار همکاری و مشارکت آموزش و پرورش در زمینه تئاتر کودک و نوجوان شد و تاکید کرد: امیدواریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش، تمامی مدارس ما در تئاتر پیشتاز باشند؛ هرچند امکانات محدودی داریم؛ اما از این امکانات استفاده بهتری شود.

وزیر ارشاد با اشاره به آمار بالای دانش‌آموختگان تئاتر افزود: خوشبختانه این دانش‌آموختگان که تعدادشان هم کم نیست، می‌توانند یاور مدارس باشند. ما برای شکل‌گیری تئاتر در مدارس آمادگی داریم و حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: همواره همگان کشور ما را به هنرمندان آن می‌شناسند و همه‌ چشم‌ها امروز به ماست؛ بنابراین زمینه‌ توجه به فرهنگ و هنر در داخل و خارج کشورمان مهیاست که برپایی هفته‌های فرهنگی ایران در کشور‌های گوناگون این موضوع را ثابت می‌کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه این وزارتخانه به تئاتر شهرستان‌ها گفت: در حال حاضر معاونت هنری به گروه‌های شهرستانی بهای بیشتری می‌دهد و اعتبارات کافی را در اختیارآنها می‌گذارد.

امیدواریم انجمن‌های نمایش در همه استان‌ها فعال باشند و کسانی که دست به قلم دارند، متونی متناسب با فرهنگ و جامعه‌ ما بنویسند.

معرفی برگزیدگان

در این مراسم حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری 4 جشنواره‌ مختلف تئاتری از ابتدای امسال تاکنون افزود: برگزاری این جشنواره‌ها نشانگر اهمیت ما به مقوله‌ تئاتر است. امیدواریم این جشنواره‌ها در سراسر کشور موثر باشد.

مصطفی رحماندوست، دبیر هفدهمین جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان هم در سخنان کوتاهی ضمن اظهار امیدواری برای ورود تئاتر به مدارس گفت: امسال جشنواره به خانه‌اش بازگشت و امیدوارم جشنواره همین‌جا بماند. مهم این است که تئاتر کودک جان بگیرد.

در ادامه این مراسم، نوبت به اهدای جوایز و معرفی هنرمندان برگزیده رسید که در بخش آرای مردمی جایزه‌ بهترین نمایش به «دیگ‌دیگو» به کارگردانی حسین مزینانی تعلق گرفت و در مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی، متن‌های «اون طرف دریا‌ها کجاست» نوشته اسد‌الله اسدی، «گیم بازی» از سمیه کاظمی و «بازگشت فیل»به نویسندگی مجید بوربور جایزه دریافت کردند.

در پایان این مراسم هم نتایج داوری در بخش‌های نمایش ایران، مسابقه‌ بین‌الملل، رادیو تئاتر و نمایشنامه‌نویسی اعلام شد.

محمدرضا قبادی‌فر، علی حاجی‌نوروزی، محمد آزاد، فرشاد آذرنیا، آرین بیگ‌زاده، آیدا حبیبی، ستاره فلاح‌فرد، مرضیه صبا، مریم امراللهی، ساجده خدامرادی، نگین خواجه‌نصیر، راضیه مومیوند، پیمان قریب‌پناه، علیرضا آقایی، مریم فتحی، علیرضا آقایی، ساناز فلاح‌فرد، مهدی نیک‌روش، احمد پناه‌نجات، حامد جهان‌بخش، حسن پورمهدی، سمانه سپنتا، رضا یونس‌فرد، صمد آذرخش، رضا یونس‌فرد، مجتبی مهدی، ولی‌الله شاکر، مجتبی مهدی، گبی کینشرف، پیر دامینگر، ونداد مصباح‌زاده، هوتن شکیبا و آنالی شکوری هنرمندانی بودند که در رشته‌های آهنگسازی، طراحی صحنه، بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و... جایزه دریافت کردند. همچنین هیات داوران جایزه‌ بهترین بازی گروهی را به بازیگران نمایش «علی‌بابا» از کشور مالزی اهدا کرد.

در این مراسم از حسن دولت‌آبادی به خاطر سال‌ها تلاش در عرصه‌ تئاتر کودک و نوجوان و مریم نشیبا، هنرمند قدیمی رادیو تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها