ابتکار شرکت رایانه ای گوگل در نمایش نماهای مختلف خیابانی از کشورهای جهان فراتر رفته و به قطب جنوب رسیده است.
کد خبر: ۳۵۷۱۷۹

به گزارش واحد مرکزی خبر ، تصاویر خیابانی غول بزرگ اینترنت گرچه در برخی کشورها نگرانی هایی را درباره حریم خصوصی مردم به همراه داشت ولی این بار بعید به نظر می رسد ساکنان قطب جنوب که اغلب جمعیت آن را پنگوئن ها تشکیل می دهند از این بابت نگرانی داشته باشند.

 

گوگل به تازگی اعلام کرده است طرح موسوم به " استریت وی یو " که تصاویری حتی از سطح خیابانهای شهرهای مختلف جهان در اختیار کاربران قرار می دهد اکنون شامل هر هفت قاره زمین شده و تصاویری از قطب جنوب را هم در بر گرفته است.

 

نماهای خیابانی قطب جنوب در گوگل فعلا به تصاویری که خود کاربران از پنگوئن های جزیره هف مون و مناظر و چشم اندازهای آن تهیه کرده اند محدود می شود.

 

ابتکار گوگل که از سه سال پیش راه اندازی شده با واکنش های متفاوتی همراه بوده بسیاری از کاربران از این سرویس استقبال کرده اند اما برخی هم اغلب در اروپا ، آن را سرزده و ناخوانده دانسته اند.

 

مقامات جمهوری چک اوایل این ماه ، گوگل را از تهیه و جمع آوری تصاویر خیابانی منع و اعلام کردند این تصاویر به صورت غیر قابل قبولی برای حریم خصوصی مردم مزاحمت ایجاد می کند. گوگل به این تصمیم چک اعتراض کرده است.

 

گوگل در پی تشدید اعتراض ها در آلمان ، به شهروندان نگران هشت هفته فرصت داد تصاویر خانه‌ها یا مراکز کارشان را پیش از انتشار به گوگل اطلاع دهند تا این تصاویر با کیفیت پائین‌تری منتشر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها