وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در پی سفرهای استانی ، کپرنشینی از کشور برداشته شد ، گفت: کارهای بزرگ ملی نباید موجب شود از کارهای کوچک منطقه‌ای فاصله بگیریم.
کد خبر: ۳۵۱۴۲۷

به گزارش فارس ، صادق محصولی در دور سوم سفر هیئت دولت به استان تهران با حضور در فرمانداری تهران و در جمع برخی از مسئولان اظهارداشت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلام به معنای پاسخگو بودن در برابر خداوند متعال و مردم است.

وی با بیان اینکه موضوع مهم در خصوص مسئولیت ، انجام تکلیف است، افزود: انقلاب اسلامی، ما را بر آن می‌دارد که به تکلیفمان عمل کنیم.در حال حاضر آمریکا با امکانات بسیار، در مشکلات عراق و افغانستان فرو رفته که این امر به دلیل ارتباط نداشتن با خداست.

وزیر رفاه در خصوص اهداف سفرهای استانی بیان داشت: هنگامی که سفرهای استانی در دولت نهم آغاز شد برخی‌ها این کار را تبلیغاتی می‌دانستند و بعدها متوجه شدند که این سفرهای استانی، بسیار مؤثر و در جهت خدمت به مردم است.

محصولی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و وزرا در دورترین مناطق کشور وارد شدند و برای حل مشکلات مردم اقدام کردند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اقداماتی که در سفرهای استانی دولت صورت می‌گیرد ویترینی نیست، گفت: در راستای این سفرها، دولت مشکلات را در بخش‌های مختلف پیدا و در جهت رفع آن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی، مدیریت اجرایی کشور را متحول کرده است، اظهار داشت: مدیران باید به مصوبات و تعهداتی که در سفرهای استانی مطرح می‌شود، جامه عمل بپوشانند.

محصولی اعتبارات دو سفر گذشته دولت به تهران را پنج هزار و یکصد میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در دور اول سفر‌ هیئت دولت به استان تهران، سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها و مصوبات در نظر گرفته شد که تاکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در دور دوم نیز دولت دو هزار و یکصد میلیارد تومان اختصاص داد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بیان داشت: در حال حاضر دشمنان نظام آرزو می‌کنند که سفرهای استانی قطع شود و برای برآورده شدن این آرزو دست به جوسازی‌های بی‌شماری در خصوص سفرهای استانی زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در پی سفرهای استانی، کپرنشینی از کشور برداشته شد، گفت: کارهای بزرگ ملی نباید باعث شود از کارهای کوچک منطقه‌ای فاصله بگیریم.در تهران با مشکلاتی مانند آلودگی هوا و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مواجه هستیم که برای برطرف کردن آنها باید اقدام اساسی صورت گیرد.

در ادامه این نشست ، محسن نایبی فرماندار تهران با اشاره به اینکه تهران از قالب یک کلان‌شهر خارج شده و تبدیل به یک ابرشهر شده است، گفت: تقسیمات کشوری در تهران به درستی انجام نشده و با این حجم، زیرساخت‌های آن تغییر نکرده است. در انتخابات ریاست جمهوری که در شهرستان تهران انجام شد آرای تهران برابری می‌کند با آرای 9 استان که نشان‌دهنده حجم بالای استان تهران دارد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر رئیس‌جمهور 97 پروژه مصوب شد که تاکنون 96 درصد آن اجرایی شده است و در دور دوم سفرهای استانی در سال 88 حدود 45 پروژه مصوب شد که 53 درصد از آن اجرایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها