کپرنشینان، بخش زیادی از زمین‌های چابهار را به تصرف خودشان درآورده‌اند، در صورتی که این وضعیت نیاز به ساماندهی اساسی دارد؛ اتفاقی که رئیس‌جمهور محترم دستور اکید دادند که در بازه زمانی مشخص یکساله، این ساماندهی اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۰۴

اما به نظر می‌رسد، چگونگی انجام این کار را می‌توان در حوزه‌های مختلف مانند ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد اشتغال برای این مردم که در حاشیه‌ شهرها زندگی می‌کنند، پیدا کرد.

در حال حاضر، زیرساخت‌های خوبی برای ساماندهی زندگی کپرنشین‌ ها وجود دارد؛ چرا که این روزها یک پروژه 1000واحدی در منطقه مرادآباد چابهار در حال اجراست که توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.

این پروژه حدود 30تا 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و شواهد نشان می‌دهد بعد از بازدید رئیس‌جمهور از این مناطق، این پروژه سرعت بیشتری هم خواهد گرفت اما این پروژه به تنهایی کافی نیست و باید شرایط برای ساخت پروژه‌های بعدی نیز فراهم شود، چون حاشیه‌ نشینی مردم در این مناطق، چیزی فراتر از چند پروژه محدود است و نیاز به واحدهای مسکونی بیشتری برای ساماندهی وجود دارد. فارغ از ساخت مسکن، بخش عظیمی از نیاز مردم در این مناطق برای توانمند شدن و تغییر سبک زندگی‌شان، داشتن شغل و کسب درآمد است.

در واقع جوامع محلی با در اختیار داشتن زیرساخت‌هایی مانند تخصص در حرفه‌ای خاص، کارآموزی و آموزش می‌توانند توانمندی خودشان را به‌دست بیاورند و حتی برای خودشان مسکن تهیه کنند.

متاسفانه تا امروز و با وجود موانعی مانند تحریم‌های ظالمانه که به کشور تحمیل شده است، هنوز فرصت اشتغال موفقی برای مردم پیش نیامده است.

این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داده و به امید کاریابی به حاشیه شهر آمده‌اند ولی به هدف‌شان نرسیده‌اند البته شواهد فعلی نشان می‌دهد شرایط رو به بهبود است بنابراین به نظر می‌رسد مهم‌ترین اقدامی که رئیس‌جمهور باید به آن توجه و رسیدگی کند، توجه به اشتغال در منطقه است.

رحیم جدگال - رئیس شورای‌ شهر چابهار / ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها