مجموعه «سفرهای دور و دراز» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیماست که جمعه‌ها از این شبکه پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه 2 سیما «سفرهای دور و دراز» با هدف ارتقای نگاه علمی در نوجوانان نسبت به محیط پیرامونشان و همچنین شناخت عرصه‌های فرهنگی و طبیعت ایران در حال تهیه است.
کد خبر: ۳۴۴۰۳۵

این سفر‌ها مشابه سفرهای قبلی ایرج میلانی طبیعت‌شناس و برنامه‌ساز تلویزیون به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی است، منتهی تفاوت عمده این برنامه با سایر برنامه‌های او در همراه بودن نوجوانان با او است. ایرج میلانی، تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه گفت: «نوجوانانی که در این برنامه همراه من هستند 11 تا 14 سال دارند و از بخش‌های این برنامه می‌توان به بازی در طبیعت، فکر کردن نوجوانان در طبیعت، آموزش حس جستجوگری به نوجوانان جهت شناخت بیشتر و... اشاره کرد.» تا حال دو قسمت از این برنامه تولید شده که «غار رودافشان واقع در جاده فیروزکوه» و «روستای دور افتاده دُروان از توابع البرز مرکزی واقع در شمال کرج» در آن معرفی شده است.

به گفته تهیه‌کننده در برنامه‌های بعدی این مجموعه قرار است همراه نوجوانان به کندوکاو در خصوص سنگ الماس‌گونه؛ خانه‌هایی که قبلا در زیرزمین بوده و الان بقایای آن باقی مانده است؛ طرز پخت آبگوشت با استفاده از انرژی خورشید؛ استراحت شبانگاهی نوجوانان در کنار سد و تماشای آبگیری سد در هنگام صبح و جوشیدن معدن نمک از سطح زمین پرداخته شود. ساخت این مستند سمیه احمدلو (برنامه‌ریز و محقق)‌، احمد وخشوری، ایوب فنی، میرعباس خسروی، مهدی فرشادی (تصویربرداران)‌، مهدی جانبخش (صدابردار)‌، میرعباس خسروی (تدوین)‌ و ایوب فنی‌بهر (مدیر تولید)‌ همکاری کرده‌اند.

این برنامه در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای روزهای جمعه ساعت 16 از شبکه 2 پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها