صاحب یک خواربارفروشی پس از دریافت 5 میلیارد تومان وام، وقتی از پرداخت نکردن اقساط بدهی 8 میلیارد تومانی (با احتساب سود) به بانک خودداری کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ روحی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره به «جام‌جم» گفت: چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک‌های شهرستان آمل با در اختیار داشتن دستور قضایی به پلیس آگاهی مراجعه و عنوان کرد، در سال‌های 85 و 88 فردی که خود را مدیر 2 شرکت با نام‌های شرکت نوین تاپ و نوین تجارت معرفی می‌کرد، با حضور در یکی از شعبه‌های بانک طی چند مرحله برای توسعه فعالیت تجاری خود 5 میلیارد تومان وام مضاربه‌ای دریافت کرد اما پس از سررسید وام‌ها ـ در حالی که وی با احتساب سود وام باید 8 میلیارد تومان به بانک پرداخت می‌کرد ـ متواری شده است.
کد خبر: ۳۳۸۵۷۲

تشکیل تیم ویژه

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران افزود: پس از شکایت نماینده حقوقی بانک، پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیق در این زمینه آغاز شد. روحی یادآور شد: بررسی‌های اولیه کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی نشان داد که دریافت‌کننده‌ وام، صاحب یک مغازه خواربار فروشی بوده که با ثبت 2 شرکت کاغذی، به بهانه توسعه فعالیت تجاری با جلب نظر کارشناس بانک، اموال غیرمنقول را که کمتر از یک میلیارد تومان ارزش داشته، به عنوان ضمانت ارائه کرده است.

دستگیری متهم

سرهنگ روحی تصریح کرد: پس از بررسی و تحقیق مشخص شد مرد خواربارفروش با دریافت 5 میلیارد تومان متعهد شده است 8 میلیارد تومان در قالب اقساط به بانک پرداخت کند که تاکنون هیچ قسطی بابت بدهی خود پرداخت نکرده است.

روحی اضافه کرد:‌ با جمع‌بندی این اطلاعات، جستجوی گسترده برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز و سرانجام 6 تیرماه وقتی متهم تحت تعقیب در ساعات پایانی شب از مخفیگاه خود خارج شده بود، بلافاصله از سوی کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی دستگیر شد. تحقیق از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد.

دستگیری زمین‌خواران 3 میلیارد تومانی

گزارش دیگری حاکی است 2 جاعل حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان مالک یک قطعه زمین، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از خریداران کلاهبرداری کرده‌اند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. تحقیق درباره این پرونده نیز زمانی آغاز شد که یک مالباخته با شکایت از 2 مرد کلاهبردار در شعبه 5 دادسرای ناحیه 5 خواستار دستگیری متهمان شد.

وی در ارتباط با شکایت خود به بازپرس موسوی گفت: چندی پیش در یک مهمانی با فردی که خود را رسول معرفی و عنوان می‌کرد مدیر یک شرکت بزرگ است، آشنا شدم.

شاکی افزود: پس از آشنایی با این فرد، او گفت قصد فروش 3 قطعه زمین در غرب تهران را دارد که در ادامه و پس از توافق با پرداخت 3 میلیارد و 600 میلیون تومان به وی، ملک را از وی و فردی که او را شریک خود معرفی می‌کرد خریدم و 2 روز بعد وقتی به سراغ ملک رفتم، متوجه شدم 3 قطعه زمین خریداری شده متعلق به فردی است که در خارج از کشور زندگی می‌کند و مرد شیاد با جعل اسناد مرا فریب داده و با این شیوه کلاهبرداری کرده است.

در پی این شکایت، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد. اقدامات پلیس برای دستگیری 2 کلاهبردار فراری آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها