در روزی که ماتادورها پس از 60 سال خود را در یک قدمی نیمه نهایی می‌بینند، مارادونا و ستارگانش کار دشواری برای انتقام از تیم جوان و باانگیزه آلمان در پیش دارند. شمارش معکوس برای جدال تاریخی و انتقامی مارادونا از ژرمن‌ها، امروز در شرایطی به پایان می‌رسد که آرژانتینی‌ها با سابقه دو بار ایستادن بر بلندای جام جهانی، در این رقابت‌ها تنها یک بار آن هم در فینال جام‌ جهانی 86 مکزیک موفق شده‌اند بر حریف 3 ستاره خود غلبه کنند و در فینال 90 ایتالیا و مرحله یک چهارم نهایی 2006 آلمان مقابل حریف صاحب نام خود زانو زده‌اند.
کد خبر: ۳۳۸۱۸۱

هر چند شاگردان مارادونا در آخرین بازی مستقیم و دوستانه با آلمان در زمین حریف با تک گل ایگواین به برتری دست یافتند و در سوی دیگر آلمان‌ها پس از فینال جام جهانی 90 تاکنون در 6 بار مصاف رودررو تنها در جام جهانی 2006 حریف خود را شکست داده‌اند، اما جدال امروز این دوتیم نامدار و پرطرفدار برای مارادونا رنگ و بوی متفاوتی دارد.

این اسطوره آرژانتین و فوتبال دنیا که اشک‌های 20 سال پیش او در خاطره‌ها نقش بسته است، از چند روز پیش با راه انداختن جنگ روانی به استقبال این بازی رفت: هدف ما قهرمانی است و لزومی ندارد به آلمان فکر کنیم، گرچه می‌دانیم آلمان تیم کاملا متفاوتی با 4 حریف قبلی‌مان است، اما ما بازیکنانی داریم که توانایی شکست آلمان را دارند.

در روزهای اخیر جنگ روانی خاص مارادونا نبوده و کارلوس ته وز مهاجم آرژانتین و اشتایگر و فیلیپ لام دو بازیکن آلمان نیز به این قضایا دامن زده‌اند تا اردوی حریف را به لحاظ روحی تخریب کنند.

تیم قابل تحسین

به هر حال آلمان که با برتری خیره‌کننده مقابل انگلیس تحسین کارشناسان را برانگیخت به عنوان تیمی که 11 بار در مرحله نیمه نهایی حضور داشته است؛ این بار با تیمی جوان و یکدست سودای قهرمانی دارد. آنها بی‌میل هم نیستند که بازی به ضربات پنالتی بکشد، چرا که در جام‌های86 ، 90 و 2006 با خوش اقبالی در ضربات پنالتی فرانسه، انگلیس و آرژانتین را پشت‌سر گذاشته‌اند.

هر چند نام و آوازه بازیکنان کنونی آلمان قابل مقایسه با ستارگانی همچون مسی، ته‌وز و ایگواین نیست، اما آنها در خط حمله بازیکن با تجربه‌ای به نام میروسلاو کلوزه را در اختیار دارند که تاکنون 12 گل در تاریخ جام جهانی به ثمر رسانده و تنها 3 گل با رکورددار این مهم یعنی رونالدوی برزیلی فاصله دارد.

یواخیم لو، سرمربی آلمان که تیمش فراتر از حد انتظار ظاهر شده است، درباره این مصاف حساس گفت: ما نقاط ضعف آرژانتین را یافته‌ایم، آنها از برخی لحاظ شکننده هستند. با این حال در انتظار دیداری پر برخورد و مملو از خلاقیت‌های هجومی هستیم و نباید مرتکب اشتباه شویم، چون برایمان بسیار گران تمام خواهد شد.

اسپانیا؛ دنبال شکستن طلسم

در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی، اسپانیا و پاراگوئه امشب برای معرفی چهارمین تیم مرحله نیمه نهایی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. اسپانیا در 4 بازی اخیر خود روند رو به رشد داشته است و با توجه به این‌ که از جام جهانی 1950 تاکنون در جمع 4 تیم برتر نبوده است، قاعدتا مقابل پاراگوئه با همه وجود به میدان خواهد رفت.

ماتادورها که با فوتبال زیبای خود موسوم به تیکی تاکا، لرزه بر اندام هر حریفی می‌اندازند، امشب هم نگاه به مهندس طراح خود در میانه میدان یعنی ژاوی هرناندز دارند که تا پایان مرحله یک هشتم نهایی با دادن 368 پاس رکورددار است. همچنین با مهاجم گلزنی به نام داوید ویا نمی‌توان انتظاری جز پیروزی اسپانیا در این دیدار داشت.

با این حال ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا با بیان این ‌که دنیا بداند اسپانیا قصد دارد با قهرمانی خود تاریخ‌ساز شود، تصریح کرد: پاراگوئه را دست‌کم نمی‌گیریم و با تمام وجود برای بازی با آنها آماده‌ایم.

در سوی دیگر جراردو مارتینو، سرمربی آرژانتینی تیم پاراگوئه هم گفت: فکر نمی‌کنم که هیچ تیمی به اندازه پاراگوئه شجاع باشد. هیچ‌کس روی ما حساب باز نکرده است، اما سبک بازی اسپانیا به شکلی است که به ما فضای زیادی برای بازی کردن می‌دهد. آنها تیمی هستند که برای پیروزی بازی می‌کنند؛ به همین دلیل ما شانس بیشتری برای استفاده از قابلیت‌های هجومی‌مان داریم.

پاراگوئه برای رسیدن به این مرحله تنها اسلواکی را شکست داده و در 3 دیدار دیگر به مساوی دست یافته است.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها