کره شمالی مذاکرات آتش بس را رد کرد

کره شمالی اعلام کرد: آماده مذاکرات نظامی مستقیم با کره جنوبی برسر غرق شدن یک کشتی جنگی این کشور است به شرطی که کمیسیون سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس جنگ کره شمالی و جنوبی، در این مذاکرات حضور نداشته باشد.
کد خبر: ۳۳۶۷۶۸

به گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد: پیونگ یانگ فورا برای مذاکرات نظامی آماده خواهد شد. این خبرگزاری افزود: نیروهای آمریکایی دیگر نباید تحت عنوان نیروهای سازمان ملل متحد، «در روابط میان کره شمالی و جنوبی دخالت کنند».

کره جنوبی، پیونگ یانگ را به غرق کشتی «چئونان» در ماه مارس متهم کرد که طی آن 46 سرباز کره جنوبی کشته شدند. یک گروه بین المللی از سوی سازمان ملل متحد در حال تحقیق بر سر این موضوع است که آیا کره شمالی با حمله به کشتی، قطعنامه آتش بس جنگ میان دو کشور را نقض کرده است.

دولت پیونگ یانگ دخالت در غرق این کشتی را رد کرده و روز یکشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی بار دیگر این حمله را «اقدام ساختگی» واشنگتن و سئول خواند.

روز شنبه، رهبران جهان در اجلاس گروه 20 با صدور بیانیه ای اقدام کره شمالی در غرق کشتی متعلق به سئول را محکوم کردند.

همزمان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی روز شنبه توافق کردند که واشنگتن واگذاری نظارت بر شرایط جنگی به نیروهای کره جنوبی را تا سال 2015 به تأخیر اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها