سرقت مرگباری که توسط 2 نفر از قوی‌ترین مردان ایران در اسلامشهر به وقوع پیوست از جمله پرونده‌های جنجالی نخستین روزهای تیرماه 1380 بود. متهمان این پرونده که اردیبهشت همان سال 2 مرد را از پا درآورده بودند، ابتدای تیرماه به دام افتادند.
کد خبر: ۳۳۶۴۴۵

این پرونده از ساعت 12 ظهر یکشنبه 23 اردیبهشت ‌همان سال در‌پی کشف جسد مرد جوانی در حوالی شهرک کامیونداران جاده ساوه، به جریان افتاد. کارآگاهان در ابتدای تحقیقات با پی بردن به هویت مقتول که مرد 30‌ساله‌ای به نام ایرج بود، دریافتند او چند روز قبل از کشف جنازه برای خرید یک دستگاه بولدوزر از شیراز به خانه یک فروشنده خودروهای سنگین که مهدی نام دارد و در شهرک کامیونداران زندگی می‌کند، رفته و ساعت 30‌/‌11 همراه وی از خانه خارج شده است. به این ترتیب، مهدی که به طرز مرموزی ناپدید شده بود، تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که 6 ساعت بعد چند کارگر ساختمانی با دیدن جسدی زیر پل احمدآباد مستوفی، آن را به پلیس گزارش کردند. کارآگاهان وقتی به محل کشف جسد رفتند در بررسی‌های اولیه پی بردند وی همان مهدی است و مانند مهمانش با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

ماموران پلیس ابتدا 20 مرد را که می‌توانستند در این دو جنایت شرکت داشته باشند، مورد تحقیق و بازجویی قرار داده‌اند اما بی‌گناهی آنان به اثبات رسید، سپس باتوجه به ردیابی گوشی تلفن همراه مقتولان، توانستند مردی را که ساکن شهرک فردین بود، شناسایی و دستگیر کنند.

این مرد که گوشی همراه مسروقه را به همراه داشت، وقتی پی برد این گوشی متعلق به یک مقتول است، ادعا کرد آن را از 2 نفر از دوستانش به نام‌های «ب» و «الف» خریده است، به این ترتیب «الف» در محل کارش در یکی از باشگاه‌های پرورش اندام دستگیر شد. او ابتدا هرگونه دخالت در دو جنایت را انکار کرد اما وقتی دید رازش فاش شده است، قتل دو مرد جوان را با همدستی دوستش «ب» گردن گرفت و اطلاعاتی را به پلیس داد که به دستگیری دومین متهم پرونده منجر شد.این دو نفر در بازجویی‌ها اعتراف کردند، با تهیه یک کلت کمری به پرسه زدن در شهرک کامیونداران پرداختند و دو قربانی را در پوشش مسافرکش سوار خودرویشان کردند. سپس آنان را به محله خلوتی کشاندند و ابتدا با شلیک 4 گلوله، مهدی را در داخل خودرو کشتند و سپس ایرج را که از خودرو پیاده شده بود و قصد فرار داشت با 2 گلوله هدف قرار دادند.

2 متهم انگیزه خود را از این جنایت سرقت پول‌ها و اشیای قیمتی قربانیان اعلام کردند. این پرونده در زمان کشف جرم بازتاب گسترده‌ای داشت و هشدار می‌داد که آیا در باشگاه‌های ورزشی اخلاق رعایت می‌شود و نوجوانان و جوانانی که به آنجا می‌روند، آیا تحت تعالیم درست قرار می‌گیرند یا خیر؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها