اروپا تهدید کرد ؛ تحریم تجاری امریکا

اتحادیه اروپایی در بروکسل تهدید کرد ، اگر امریکا تا پایان دسامبر (دهم دیماه) تعرفه های خود را بر واردات فولاد اروپا لغو نکند ، دست به کار متقابل و تحریم تجاری خواهد زد.
کد خبر: ۳۲۳۳۹
به گزارش واحد مرکزی خبر، در پی تایید دادگاه عالی سازمان تجارت جهانی برخلاف قانونی بودن وضع تعرفه های تجاری امریکا بر واردات فولاد ، اتحادیه اروپا تهدید کرد اگر تعرفه های مورد بحث لغو نشود ، تحریم سنگینی بر کالاهای صادراتی آن کشور و تعرفه ای معادل 2/2میلیارد دلار بر کالاهای امریکایی وضع خواهد کرد. این در حالی است که امریکا مجددا تاکید کرده است ، تعرفه هایی که از مارس سال 2002 برای حمایت از صنعت رو به زوال فولاد آن کشور وضع کرده است ، کاملا با قوانین تجاری هماهنگی دارد. وضع تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از امریکا همچنین بخش فارسی بی بی سی از تصویب طرحی در کمیسیون اروپا برای وضع تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از امریکا خبر داد. تصویب این طرح به منزله گامی در مقابله به مثل کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر سیاست مالیاتی امریکاست که اروپاییان آن را به منزله حمایت نامتناسب از کالاهای امریکایی و به زیان اجناس ساخت اروپا دانسته اند. سخنگوی کمیسیون اروپا گفته است که با تصویب این طرح ، کالاهای وارداتی امریکایی به ارزش حدود 4میلیارد دلار مشمول تعرفه گمرکی به میزان 5 درصدخواهد شد. این تصمیم از ماه مارس سال آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود. قرار است تعرفه وضع شده بر واردات امریکا در طول یک سال به طور تدریجی افزایش یابد. اتحادیه اروپا امیدوار است که تا قبل از پایان سال ، ایالات متحده قانونی را که شامل اعطای برخی معافیت های مالیاتی به تولیدکنندگان اقلام صادراتی آن کشور است ، لغو کرده باشد. این سیاست امریکا توسط سازمان تجارت جهانی نیز محکوم شده است .

چراغ سبز سازمان تجارت جهانی

سازمان تجارت جهانی به اتحادیه اروپا اجازه داد تحریم تجاری علیه امریکا را به میزان 4میلیارد دلار در سال برقرار کند.
به گزارش جام جم آنلاین ، این مجازات به دلیل امتیازات مالیاتی است که امریکا به صادرکنندگان خود می دهد. به نوشته روزنامه لاتریبون ، براساس این تحریم های تجاری اتحادیه اروپا می تواند بر بخش اعظمی از کالاهای امریکایی وارداتی از جمله تولیدات کشاورزی و صنعتی عوارض گمرکی سنگین وضع نماید. کمیسیون اروپا تا پاییز 2003 به امریکا فرصت داده است تا در قانون اعطای امتیازات مالیاتی به صادرکنندگان ، تجدیدنظر کند. در غیر این صورت ، کمیسیون اروپا هشدار داد از اول ژانویه سال 2004 این تحریم ها علیه امریکا به اجرا درخواهد آمد. اجازه رسمی سازمان تجارت جهانی برای اجرای تحریم ها در جلسه نهاد حل اختلافات سازمان تجارت جهانی در ژنو صادر شد. این سنگین ترین مجازاتی است که تاکنون سازمان تجارت جهانی علیه یک کشور صادر کرده است . اتحادیه اروپا قبلا فهرست کالاهای امریکایی که مشمول عوارض سنگین گمرکی می شوند را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده بود. این فهرست انواع کالاهای وارداتی امریکا از قبیل تولیدات کشاورزی ، نساجی ، فولاد، کالاهای الکترونیکی ، اسباب بازی را شامل می شود. کشورهای اروپایی می توانند در این فهرست هدف های خود را انتخاب کرده و تا صد در صد بر واردات کالاهای موردنظر خود عوارض مالیاتی وضع کنند.

تحریم به منزله روشن کردن
بمب اتمی در تجارت جهانی است

به گزارش جام جم آنلاین ، با ادامه بزرگترین جنگ تجاری میان امریکا و اروپا، اتحادیه اروپا فهرستی از کالاهای امریکایی منتشر کرده است که امکان دارد آنها را تحریم کند. اتحادیه اروپا 2هفته قبل پس از اعلام حکم سازمان تجارت جهانی مبنی بر این که کاهش مالیات برای صادرکنندگان امریکایی به منزله یک یارانه مهم و نقض آشکار قوانین تجارت آزاد است ، اجازه یافت تحریم های معادل 4میلیارد دلار را علیه امریکا اعمال کند. فهرست اتحادیه اروپا شامل انواع کالاها، از جمله قطعات رآکتورهای اتمی ، محصولات کشاورزی و حتی آدامس است . به نوشته روزنامه لزکو، در صورتی که شرکتهای امریکایی بخواهند از تحریم های اروپا پرهیز کنند، جورج بوش باید کنگره را برای تصویب تغییرات در قوانین مربوط به مالیات قانع کند. این اقدام پیش از انتخابات میاندوره ای کنگره ، کار دشواری است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها