حسن قالیباف اصل تشریح کرد:

عملکرد و برنامه‌های آتی بورس

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادارگفت :عرضه های اولیه سهام شرکت ها در بورس پارسال از5 درصد بیشتر شد و برخی شرکت ها 6 تا 10 درصد سهام خود را در روز اول عرضه (کشف قیمت) فروختند.
کد خبر: ۳۲۲۵۸۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن قالیباف اصل درمجمع عادی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار، با اشاره به اینکه عرضه اولیه بانک تجارت، صادرات، حفاری شمال، مخابرات ،بیمه البرز و سیمان در سال گذشته انجام شد، افزود: ارزش مجموع عرضه اولیه سهام پارسال به 1600 میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت های دولتی گفت: همکاری خوبی میان بورس، سازمان خصوصی سازی و هیئت عالی واگذاری وجود داشت و پارسال 90 درصد واگذاری ها از طریق بورس انجام شد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار افزود :شاخص کل سهام بورس در پایان سال گذشته به 12 هزار و 536 واحد رسید که در مقایسه با سال قبل از آن 57 درصد افزایش داشت و ارزش بازار نیز در پایان پارسال به 65 هزار میلیارد تومان رسید.

وی گفت : 39 صنعت در بورس کشور حضور دارند.

قالیباف اصل ، تدوین استراتژی بلندمدت بورس، ارتقای سهم بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی ، بکارگیری مقررات و رویه های موثر برای حفظ سلامت بازار و رعایت حقوق سهامداران را عملکردهای شرکت بورس در سال گذشته بیان کرد و گفت : در سال جاری هم سود خالص هر سهم 45 تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار همچنین توسعه ابزارجدید مالی ، افزایش نقدشوندگی، تهیه و تدوین و بازنگری مقررات مورد نیاز بازار سرمایه ، تشکیل کمیته بازار برای تقویت نظارت ، بهسازی و توسعه کیفی فعالیت های تالارهای منطقه ای را از اقدامات مهم پارسال اعلام کرد.

قالیباف اصل ، به روز کردن مقررات بورس را هم از اقدامات مهم این شرکت در سال گذشته دانست و افزود : این رویه امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای ارتقای کارآیی بورس ، استراتژی نقدشوندگی بورس تدوین شد که برای آن شیوه کار و قواعد معاملاتی بورس 30 کشور مطالعه و بررسی شده است.

قالیباف اصل گفت : پذیرش ناشران معتبر ، ایجاد جذابیت برای ورود ناشران به بورس، تشویق ناشران معتبر برای ورود به بورس، افزایش کارآمدی فرآیند عرضه های اولیه و کشف قیمت از دیگر اقدامات است.

وی بهبود فضای کسب و کار و تسهیل فعالیت شرکت های پذیرفته شده، تدوین گزارش های تحلیلی و ارائه آن به مقامات تصمیم گیر در مورد برنامه پنجم، بودجه سالانه ، طرح هدفمندکردن یارانه ها و بسته سیاسی - پولی بانک مرکزی را از دیگر اقدامات شرکت بورس اوراق بهادار در سال گذشته برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها