با حضور رئیس جمهور صورت گرفت

افتتاح آزاد راه قزوین - رشت

آزاد راه قزوین - رشت بعد ازظهر امروز دوشنبه با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۳۱۷۱۴۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم افتتاح این طرح ، بهبهانی وزیر راه و ترابری ، ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین ، جمعی از نمایندگان مردم استان های قزوین و گیلان درمجلس و استانداران و مسئولان دو استان حضور داشتند .

مراحل اجرایی این طرح عظیم ملی با 127 کیلومتر طول از سال1381 آغاز شد و برای احداث آن 400 میلیارد تومان هزینه شده است .

آزاد راه قزوین - رشت دارای 440 دهنه پل و 10 دهنه تونل است و طول تونل های آن در مجموع به 5 هزارو 500 متر می رسد وطولانی ترین تونل آن هم هزار و 763 متر طول دارد.

برای ساخت 11 کیلومتر باقی مانده این آزاد راه که در مناطق کوهستانی و سخت گذر حد فاصل شهرهای لوشان و منجیل قراردارد 150 میلیارد تومان هزینه و 4 تا 7 کیلومتر تونل پیش بینی شده است .

با ساخت این آزادراه که بیش از 70 کیلومتر از آن درحوزه استان قزوین قرار دارد ، مصرف سوخت دراین محور روزانه به میزان 100 هزار لیتر صرفه جویی می شود و زمان سفر بین دو شهر قزوین - رشت 45 دقیقه و طول مسیر نیز 10 کیلومتر کاهش یافت .

با بهره برداری از این آزادراه با 4 خط رفت و برگشت که در آستانه سفرهای نوروزی انجام شد گام مهمی در جهت کاهش سوانح و تلفات رانندگی در این محور پرتردد برداشته و زمینه سفرهای ایمن و کم خطر برای مسافران فراهم شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها