به دلیل سوء استفاده از کودکان

تولید عروسک‌ جام جهانی متوقف شد

عروسک های جام جهانی فوتبال همواره بر اساس سمبل بازیها ساخته می شوند و بسیار هم مورد توجه قرار می گیرند.اما پس از انتشار اخباری مبنی بر استفاده غیرمجاز از کودکان در کارخانه تولید کننده عروسکهای جام جهانی و به دلیل رعایت حقوق کودکان ، تولید این عروسکها متوقف شد.
کد خبر: ۳۱۶۹۴۹

در حال حاضر فعالیت کارخانه چینی تولیدات پلاستیکی شانگهای، که مسئولیت تولید عروسک "زاکومی"، پلنگی که نماد رقابتهای جام جهانی 2010 است ،متوقف شده است.

این کمپانی چینی اکنون متهم است که از کودکان در تولیداین عروسکها استفاده می کند و این کودکان روزانه بیش از 13 ساعت مشغول به کار هستند.

طبق اخبارمنتشره در گلوبال تایمز و روزنامه مارکای اسپانیا ، همین دلیل برای توقف تولید این عروسکها کافی است و این در حالی است که این کمپانی چینی چنین اخباری را تکذیب و اعلام کرده که این کمپانی دقیقا با درنظر داشتن قوانین کار چین به فعالیت مشغول است.

این هفته شرکت سنگاپوری گلوبال برندز گروپ، که یکی از نمایندگان فیفا در تولید این محصولات بازرگانی است در گزارشی اعلام کرد که کار این کارخانه چینی در تولید این عروسکها پس از مشخص شدن آنکه امکانات این کارخانه، کافی نیست، متوقف شده است.

از سوی دیگر این شرکت سنگاپوری متوجه شده که در این کارخانه چینی نوجوانان بین 13 تا 17 ساله، روزانه در حدود 13 ساعت کار می کنند و دستمزد روزانه آنها حدود 3.3 دلار است.

پس از انتشار این اخبار، فعالیت این شرکت متوقف شد و در این میان سخنگوی این کمپانی چینی در این باره گفت: شرکت ما شاید بهترین شرکت نباشد ولی جزو یکی از برترین کمپانی های این منطقه است. ما کارگرانمان را با درنظر داشتن شرایط و قوانین کار چین استخدام می کنیم.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها