معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ورود یکهزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید تا پایان امسال خبرداد و اعلام کرد با اتخاذ تدابیر لازم مشکلی برای تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان سال 89 به‌وجود نخواهد آمد.
کد خبر: ۳۱۲۱۴۴

محمد بهزاد در گفتگو با مهر گفت: برنامه وزارت نیرو این است که امسال بین 4 تا 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور احداث کند، این رقم مربوط به کل نیروگاههایی است که از انواع حرارتی و آبی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: در سال جاری تاکنون نزدیک به 3 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است و به نظر می رسد تا پایان امسال، یک هزار مگاوات نیروگاه جدید آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: برای تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان سال آتی، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به بازسازی اساسی نیروگاهها، احداث نیروگاههای جدید، مدیریت مصرف، تامین برق از نیروگاههای آبی و کاهش مصرف توسط مشترکان اشاره کرد. به نظر می رسد با پیاده شدن این برنامه ها، مشکلی برای تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان سال 89 نخواهیم داشت.

به گفته بهزاد، توزیع لامپهای کم مصرف همچنان ادامه دارد و اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در سال گذشته و 100 میلیارد تومان دیگر نیز در سال 88 در نظر گرفته شده ، این درحالی است که در بودجه سال 89 کل کشور نیز 100 میلیارد تومان دیگر برای توزیع لامپ کم مصرف یارانه ای میان مردم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی وزارت نیرو این است که بتواند تا پایان سال حدود 1000 مگاوات نیروگاه جدید دیگر وارد مدار کند که البته متمرکز بر توسعه نیروگاههای خرمشهر و علی آباد است. بخشی از این یکهزار مگاوات تا پایان امسال و بخش دیگری از آن تا قبل از پیک مصرف تابستان 89 وارد مدار خواهد شد.

بهزاد گفت: مهم این است که این نیروگاهها برای پیک مصرف سال 89 که معمولا از خرداد تا شهریورماه رخ می دهد، به مدار بهره برداری وارد می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها