برترین‌ها در فجر برتر

شاید در بین تولیدات ویژه ایام مبارک دهه فجر، یکی از مهم‌ترین عملکرد برنامه‌سازان و هنرمندان تولید برنامه، برای مخاطبان هموطن خارج از کشور است، خصوصا آنهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نبودند و دوست دارند از شرایط کنونی و وضعیت اجتماعی وطنشان بیشتر باخبر شوند. در این صورت انعکاس واقعیت‌های کشورمان و تولید برنامه‌های جذاب مخاطب‌پسند شرایط و ویژگی خاصی دارد که دست‌اندرکاران و مسوولان برنامه فجر و برترین‌ها از این مهم غافل نشدند. بی‌شک تولید یک برنامه کاملا ایرانی و بومی با تمام جذابیت‌های زیبای طبیعی و اقلیمی و سنتی بیانگر اهمیت این موضوع است.
کد خبر: ۳۱۱۳۱۱

اوایل بهمن‌ امسال به همین منظور جزیره زیبای کیش میزبان هنرمندان، برنامه‌سازان و مدیران شبکه جهانی جام‌جم بود که برای تولید یک برنامه 10 قسمتی برای پخش در ایام دهه مبارک فجر به آنجا سفر کرده بودند.

ساعت 9 شب به فرودگاه کیش رسیدیم، هیچ نشانی از سرمای زمستانی نبود. ما به اتفاق گروه هنرمندان و همراه مجید رجبی‌معمار مدیر شبکه جهانی جام‌جم و خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بدون کمترین وقفه‌ای به محل ضبط ویژه برنامه دهه فجر رفتیم. گروه دکور از چند روز قبل به محل اعزام شده بودند تا بتوانند فضایی مطلوب و دیدنی را برای ضبط ویژه‌برنامه فجر و برترین‌ها مهیا کنند. بعد از وقفه کوتاهی گروه موسیقی کردی بر روی سن آمد و با پوشش سنتی کردی چند کار زیبا اجرا کردند. سپس حسین رفیعی و مسعود روشن‌پژوه از مجریان برنامه با اجرا و گریمی متفاوت برنامه را ادامه دادند. مردم مهربان کیش از نزدیک شاهد ضبط و تولید و تلاش هنرمندان و زحمت‌های آنها بودند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه حضور حمید ماهی‌صفت و اجرای بخش‌های طنز توسط این هنرمند و همچنین اجرای محمد اصفهانی و مرور آهنگ‌های زیبا و ماندگارش بود برترین‌ها و برگزیدگان رشته‌های مختلف گویندگی، بازیگری، اجرا، تدوین، تهیه‌کنندگی و ... که با نظر مخاطبان انتخاب شده بودند به ترتیب در خلال برنامه فراخوانده می‌شدند و مدیران شبکه جام‌جم، از آنها با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل می‌آوردند. برنامه فجر و برترین‌ها دارای بخش‌های متنوعی است که ممکن است هر بخش مورد توجه مخاطبان خاصی قرار گیرد که از اجرای موسیقی زنده در عرشه کشتی در حال حرکت گروه موسیقی ترکمن گرفته تا اجرای زیبای گروه موسیقی سنتی آذری. حضور این هنرمندان باعث تغییر فضای آرام کیش شده بود تا اهالی جزیره کیش به اتفاق بینندگان ایران و خارج از کشور، اقوام و سنت‌ها و داشته‌های اصیل و فرهنگ ماندگار کشور خود را مرور کنند. در برنامه فجر و برترین‌ها مردم شاهد معرفی برترین‌هایی از بخش‌های مختلف برنامه‌های در حال پخش شبکه جام‌جم بودند برنامه گروه فیتیله یا به عبارتی خونه به خونه به اتفاق مجید قناد و اجراهای مجریان قدیمی و زوج هنری محمود شهریاری و کاظم احمدزاده برای اجرای ادامه برنامه 10 قسمتی خالی از لطف نبود گروه هنری امیر تاجیک، مانی رهنما و چنگیز حبیبیان، نیز اجرای مختلفی داشتند که در طول برنامه ارائه کردند. ناگفته نماند که تولید چنین برنامه‌هایی حتما نیاز به یک تهیه‌کننده و کارگردان توانمند دارد و نمی‌توان از زحمات رضا یوسفی به عنوان تهیه‌کننده و فرید نیکخواه آزاد به عنوان کارگردان چشمپوشی کرد که در طول این چند روز ضبط برنامه از هیچ‌گونه تلاشی برای ایجاد جذابیت بیشتر کار تولید کوتاهی نمی‌کردند و در این راه اتفاقا مسوولان جزیره کیش برنامه‌سازان شبکه جام‌جم را خوب یاری کردند.

زینت پستادست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها