جشنواره فیلم فجر

بازبینی فیلم‌های ایرانی پایان یافت

بازبینی فیلم‌های سینمایی ایرانی رسیده به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر توسط هیات انتخاب پایان یافت.
کد خبر: ۳۰۵۱۵۷

به گزارش مهر ، پس از بازبینی تمامی آثار رسیده ، ساعات پایانی جمعه شب به کار خود پایان داد.هیات انتخاب بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر پس از جمع بندی، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران را 21 دی ماه اعلام می کنند.

کارهیئت انتخاب جمعه شب (18 دی) به پایان رسیده است ودبیر خانه  دیگر فیلمی را  مورد بازبینی قرار نمی دهد. حتی فیلم‌های «کیفر» حسن فتحی و «هفت دقیقه تا پاییز» علیرضا امینی نیز در لحظات پایانی  بازبینی شدند.

اعضای هیئت انتخاب عبارت بودند از :سیدعلیرضا سجادپور، بهمن حبشی، انسیه شاه‌حسینی، محسن علی‌اکبری، حبیب کاوش، مجید رضا بالا و حجت‌الله سیفی.

 بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 15 بهمن ماه برگزار می‌شود.

نمایش 11 فیلم خارجی در بخش مسابقه سینمای آسیا

اسامی فیلم های خارجی بخش مسابقه سینمای آسیای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد.

در بخش جشنواره جشنواره‌ها آثاری از هشت کشور جهان به نمایش در می‌آید و تایوان، چین و قزاقستان با هر کدام 2دو فیلم، بیشترین آثار را در این بخش دارند.

فیلم های «بیرون از چرخه» غلام ربانی بیپلوب از بنگلادش ، «مرد دلیر غمزده» هانگ چی یو از تایوان ، «درخت گیلاس روی تپه» تتسو شینوهارا  از ژاپن ، «باران مزاحم» ساتیش مانوار از هند ، «معادله عشق و مرگ» باپینگ کائو از چین ، «بدرود گلساری» اردک امیرکالو از قزاقستان و «جرمال» ساخته رابی بروانی از اندونزی در این بخش حضور دارند.

«نمی توانم بدون تو زندگی کنم» ساخته لئون دای از چین ، «the shaft» ژانگ چی از چین ، «نیمروز راستین» نصیر سایدوف از تاجیکستان  و «آشوب» سابیت کارمانبکوف و کانیمبک کاسیمبکوف از قزاقستان در این بخش از جشنواره به نمایش در می آیند.

اسامی فیلم های ایرانی این بخش از جشنواره فیلم فجر هنوز اعلام نشده‌اند.بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 15 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

رقابت 11 فیلم کوتاه خارجی

اسامی فیلم های بخش مسابقه آثار کوتاه خارجی بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

در بخش مسابقه آثار کوتاه خارجی 11 فیلم خارجی از  9 کشور جهان رقابت می کنند. در این بخش اسپانیا و نروژ هر کدام دو فیلم دارند.

فیلم‌های «پس از فردا» اما سالیوان از انگلیس، «باغ احمد» آرون ویلسون از استرالیا، «صحنه» ژآئو سالویزا  از پرتغال، «یورش ربات ها از میان غبار» چنا گارسیا ایبانا از اسپانیا، «رویا 2: او زیاد خوابید» تان چوی موی از مالزی، «رویاهای از دست رفته» فیصل سایسال از ترکیه و ایران و «برای ماتیلد» الاچورکوا از آلمان در این بخش حضور دارند.

همچنین «گوری گورسین و گورسیان گرو» اریک ائوره و جاکوب آندا از نروژ، «گمشده» جاکوب دی ورایس از هلند، «گروه یک نفره» لوئیس آنخل پرس و مارتین روست از اسپانیا و «سایه های صوت» جولی انگاس از نروژ نیز در این بخش از جشنواره به نمایش در می آیند.

اسامی فیلم های ایرانی این بخش از جشنواره فیلم فجر نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 15 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها