امام برای همه نسل‌ها می‌ماند

گروه سیاسی: از نشانه‌های فتنه نزدیکی مرز حق و باطل است؛ آنجایی که مردم در تشخیص حق و باطل دچار تردید می‌شوند و می‌مانند که راه کدام است و بیراهه کجاست. فتنه اخیر در کشور نیز که در پی انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد شد، چنین نشانه‌هایی دارد. عوامل فتنه که متاسفانه برخی سیاسیون نیز جزو آن شدند و آگاهانه یا ناآگاهانه در جریان آن قرار گرفته‌اند برای موجه جلوه دادن، اقداماتشان را چنان با آرمان‌های انقلاب و امام در می‌آمیزند که حتی خواص نیز فریب خورده، یا با آنها همنوا می‌شوند یا دچار تردید که در هر دو صورت در راستای اهداف فتنه خواهد بود. با این وجود گفته‌های امام، آرمان‌های امام، اهداف امام و مسیر امام آنقدر روشن، ریشه‌دار و اعتقادی است که هیچ فرد، گروه یا جریانی نمی‌تواند با هتک حرمت عکس او، خدشه‌ای به پیام و کلام او وارد کند. با این حال افکار عمومی هیچگاه کوچک‌ترین توهینی را به امام برنمی‌تابد، چنان‌که به هتک حرمت به امام(ره) در روز 16 آذر از سوی جریان فتنه واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۲۹۹۸۷۱

دیروز در برخی از شهرها از جمله تهران و قم نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه در محکومیت این اقدام تظاهرات کردند و دروس حوزه‌های علمیه قم نیز امروز در اعتراض به این اقدام هتاکان تعطیل شد. امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های دیروز این اقدام را محکوم کرد.امام جمعه موقت تهران گفت، انسان باید گریه کند که در جامعه ما با این همه مومن و با فضای صددرصد ولایی، علوی، امام زمانی و حسینی، کار به جایی رسیده که عده‌‌ای به عکس امام(ره)‌ جسارت می‌‌کنند و مقدسات را زیر سوال می‌برند.

به گزارش فارس، حجت‌‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مسائل روز 16 آذر افزود: من مطمئن هستم برخی جوانانی که فریب خورده و گرفتار احساسات شده‌اند، به نزد ملت بازخواهند گشت. خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: عظمت اتحاد، صلابت ملت، آهنگ حسینی ملت و استمرار حرکت مخلصانه امام و شهدا مطمئنا این جوانان فریب خورده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نمازگزاران تهران هم بعد از اقامه نماز جمعه در اعتراض به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی راهپیمایی کردند. تظاهر‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، خواستار محاکمه عوامل توهین‌های اخیر به بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند. در قم نیز تظاهرات مشابهی برگزارشد.

اطلا‌عیه جامعه مدرسین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور اطلاعیه‌ای هتک حرمت به ساحت امام خمینی(ره)‌ را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با عاملان و مسببین این جرم عظیم شد.

به گزارش فارس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه خود به کسانی که غافلانه در دام فتنه دشمنان و این جنگ نرم اسیر شده‌اند توصیه کرده است که تا دیر نشده مسیر خود را از مسیر دشمنان اسلام و انقلاب جدا کرده و به دامان مردم و رهبری نظام برگردند که اصرار بر تکرار اشتباهات گناهی نابخشودنی در پیشگاه الهی است.

در پایان این اطلاعیه آمده است کسانی را که با داشتن عناوین و جایگاه‌های حقیقی و حقوقی از این‌گونه اقدامات حمایت می‌کنند و دانسته یا ندانسته با دشمن اسلام و انقلاب همکاری دارند، در صورت ادامه به طور رسمی به مردم معرفی خواهیم کرد.

رد ادعای کروبی از سوی صدا و سیما

مشاور رئیس رسانه ملی و مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما ضمن رد ادعای مهدی کروبی مبنی بر ساختگی بودن تصاویر مربوط به حرمت‌شکنی اغتشاشگران اعلام کرد، اصل تصاویر یاد شده در صدا و سیما موجود است.

محمود عاطفی در گفتگو با فارس گفت: اصل تصاویر مربوط به حرمت‌شکنی تصاویر امام خمینی(ره) توسط اغتشاشگران در صداوسیما موجود است و خلاف جوسازی برخی رسانه‌ها هیچ کدام جعلی نیستند. وی درباره ادعای کروبی مبنی بر ساختگی بودن تصاویر پخش شده از صداوسیما مربوط به حرمت‌شکنی اغتشاشگران نسبت به تصاویر امام راحل(ره) در روز 16 آذر اضافه کرد: تصاویر مربوط به اغتشاشگران موسوم به جنبش سبز که از بخش خبری 30/20 پخش شد، کاملا واقعی و حقیقی است. وی گفت: هیچ کدام از آن تصاویر مونتاژی نیست و اصل آنها در صداوسیما موجود است.

آیت‌الله نوری همدانی:
مخالفان نظام برای مردم شناخته شده‌اند

آیت‌الله نوری همدانی به مخالفان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور توصیه کرد به مردم بپیوندند و گفت: این افراد بین مردم، شناخته شده هستند و مردم می‌دانند کسانی که به دشمنان انقلاب و اسلام امیدواری می‌دهند در خط امام (ره) قرار ندارند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در گردهمایی ائمه جماعات استان تهران افزود: به گروه اقلیتی که در مملکت ما می‌خواهند نقش مخالف را ایفا کنند اعلام می‌کنیم که راه به جایی نخواهند برد؛ زیرا این انقلاب عمیق و ریشه دار، از عاشورا الهام گرفته و واسطه‌ای میان واقعه عاشورا تا قیام امام عصر (عج) خواهد بود.

وی مولفه‌های اسلام، مردم و رهبری را 3 رکن اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:‌ برای محافظت از انقلاب در برابر آسیب‌ها باید به حفظ ارزش‌های اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه همت گماشت. وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در دوران زندگی خود، 2 چیز را در انحصار اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند که شامل هدایت و حکومت است و هرگاه جامعه اسلامی از اصل ولایت فاصله گرفته، جریاناتی انحرافی به وجود آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها