دور باطل جمع‌آوری متکدیان در هرمزگان

هر متکدی 10بار جمع شده است

معاون سیاسی استانداری هرمزگان گفت: جمع آوری شش هزار و 215 نفر متکدی و معتاد در شش ماهه امسال در هرمزگان نشان می دهد که هر نفر 10 بار از سطح شهر جمع آوری شده و ما فقط دور باطل می زنیم.
کد خبر: ۲۹۹۷۵۲

به گزارش مهر ، محمد حسن پرآور صبح یکشنبه در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و بی خانمان در استان هرمزگان افزود: واقعیت امر این است آماری معادل شش هزار و 215 نفر دستگیری و جمع آوری و طرد کرده ایم که اگر این آمار جایی ثبت می شد نشان می داد که هر نفر را 10 بار از سطح خیابان ها جمع آوری کرده ایم و باز هم متکدیان به جای خود بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری متکدیان داخلی و خارجی از سطح شهر و بازگشت دوباره آنها به جای خود در چهار راهها و میادین اصلی شهر کار بیهوده ای است و جز هزینه کرد بیهوده کار خاص و مهمی صورت نگرفته است، پس بهتر است پولهایمان را دور نریزیم.

«پرآور» با اشاره به اینکه در هیچ استانی وضعیت تا این اندازه حساس نیست، اظهار داشت: آماری که هر ماهه اعلام می شود حتی برای وزارت کشور هم قابل قبول نیست که آمار جمع آوری بالا باشد، اما واقعیت این است که متکدیان فقط جمع آوری می شوند و برنامه ای برای ساماندهی، طرد و... آنان وجود ندارد به همین دلیل هنوز شاهد حضور پرشمار متکدیان خارجی و داخلی در سطح شهر بندرعباس هستیم.

به گفته وی، مهاجرت پذیری بالا، شرایط آب و هوایی مناسب در فصول سرد سال و شرایط تجاری و اقتصادی مناسب باعث مهاجرت و سرازیر شدن متکدیان به هرمزگان شده است و به جایی رسیده که شرایط شهر بندرعباس را ویژه کرده است.

«پرآور» یادآور شد: در هیچ استانی مثل هرمزگان نمی توان تا این اندازه متکدی و معتاد و کارتن خواب دید و ما از مسئولان کشوری تقاضا داریم تمهیدی ویژه برای این استان کنند.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها پای کار هستند اما خروجی کار شاید 100 نفر از آمار 6 هزار نفری اعلام شده باشد و حلقه مفقوده در استان و خلاء قانونی کشور، باعث ایجاد مشکلاتی در طرد متکدیان به خصوص متکدیان خارجی شده است. وزارت کشور باید با اصلاح قوانین اجازه برخورد قانونی را بدهد تا شاهد بازگشت دوباره متکدیان و معتادان نباشیم.

«پرآور» یادآور شد: در قانون اداره اتباع بیگانه استانداری فقط وضعیت افاغنه و مهاجرین عراقی مشخص شده است و قانون یا ماده ای برای طرد اتباع بیگانه پاکستانی، بنگلادشی یا سایر مهاجرین غیر قانونی نیامده است.

معاون سیاسی استانداری هرمزگان اذعان داشت: حد و نصاب متکدیان خارجی مشخص است و دستگاه های قضایی باید با صدور حکم اقدام به طرد اینگونه افراد کند.

متکدیان تیمی باید شناسایی شوند

وی با تاکید بر شناسایی سرباندهای اصلی ورود متکدیان خارجی به کشور به خصوص بندرعباس، گفت: نیروهای انتظامی، بسیج و اطلاعات با شناسایی این سرباندها می توانند در کاهش ورود متکدیان تیمی به استان کمک کنند.

پرآور خاطرنشان کرد: افرادی اتباع را غیر مجاز وارد استان می کنند و آنها را در میادین و خیابانهای اصلی شهر پخش می کنند و آخر شب با جمع آوری آنها سودهای کلانی به جیب می زنند.

معاون سیاسی استانداری هرمزگان یادآور شد: دستگاه ها تا جلسه بعدی با رفع موانع قانونی در دستگاه خود باید به جای آمار جمع آوری متکدیان آمار خروجی را ارائه کنند چراکه اعلام آمار جمع آوری و دیدن دوباره این متکدیان در شهر دوای درد نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها