نوجوانان در دنیای مجازی

افزایش نفوذ در اینترنت در بین نوجوانان بخوبی مشخص شده، اما این مساله مورد بحث است که هنگامی‌که آنها مشغول استفاده از اینترنت هستند، دقیقاً چه می‌کنند و با چه کسانی و به چه علت ارتباط دارند. علاوه بر آن، چیزی که مهم است این است که چگونه اینترنت می‌تواند روی سلامت و پیشرفت فرد اثر بگذارد.
کد خبر: ۲۸۹۲۱۸

بسیاری از مطالعات نشان داده‌ که پسران زمان بیشتری را صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کنند. پسران بیشتر ترجیح می‌دهند به تنهایی در اینترنت به بازی‌هایonline بپردازند در حالی که دختران ترجیح می‌دهند در فعالیت اجتماعیonline شرکت کنند. پروژهHome net که در آن بررسی روی افرادی که برای بار اول از اینترنت استفاده می‌کردند در بین سال‌های 1997 1995 انجام شد، نشان داد شد که در بین افراد 19 15 سال پسران استفاده کننده فعال‌تری نسبت به دختران هستند و زمان بیشتری را به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند. البته اضافه شدن نرم افزارهای مختلف باعث کاهش درصد اختلاف بین پسران و دختران در استفاده از اینترنت نسبت به زمانی که بازی‌ها قسمت اعظم سرگرمی‌ را در اینترنت تشکیل می‌دادند شده است.

در سال 1999 در یک مطالعه که روی هزار نفر از والدین در آمریکا انجام شد، تقریبا دو سوم آنها اظهار گفتند از این‌که استفاده زیاد از اینترنت در فرزندشان موجب دور شدن آنها از افراد اجتماع شود، نگرانند. تحقیقات نشان داده استفاده از اینترنت به مدت 2 سال، موجب کاهش مختصر اما مشخص سلامتی می‌شود، همچنین، می‌تواند اثر ناچیزی ‌بر روابط اجتماعی محلی داشته باشد. استفاده زیاد از اینترنت برای ارتباطonline ،‌ موجب ایجاد ارتباط قوی دوستی بین فرد و دوستان و آشنایان می‌شود و در عین حال ارتباط بین فرد و افراد غریبه را ضعیف می‌کند.

در سال 1998، نرم‌افزارهایی چونAOL IM وICQ به عنوان مشهورترین نرم افزارها شناخته شدند چون که برای ارتباطاتonline مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و هنوز دلیل قطعی بر اثرات منفی اینترنت بر روابط اجتماعی یا ایجاد افسردگی یافت نشده است.

براساس آماری که سال گذشته درباره نوجوانان 15 تا 24 ساله آسیایی انجام شد، میانگین ساعات شبانه‌روز که توسط آنها برای استفاده از وسایل ارتباطات جمعی و رسانه‌ها صرف می‌شد مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که در نمودار مشخص است سهم بسیار زیادی از ساعات شبانه‌روز نوجوانان به وسایل ارتباطی ‌اختصاص دارد که دربین آنها افزایش نفوذ اینترنت به خوبی مشخص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها