در نیمه اول سال جاری صورت گرفت

جمع‌آوری بیش از 1100معتاد پرخطر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به متلاشی شدن یک‌هزار و 11 باند قاچاق مواد مخدر در کشور طی شش ماهه امسال از جمع‌آوری بیش از یک‌هزار و 100 معتاد پرخطر خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۲۳۰

به گزارش ایسنا ، سردار حمیدرضا حسین آبادی گفت: طی شش ماهه امسال یک‌هزار و 11 باند قاچاق مواد مخدر توسط پلیس متلاشی شد که در این رابطه 115 هزار نفر از توزیع‌کنندگان و قاچاقچی‌های مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی سهم کشفیات مواد مخدر شیشه را در این مدت 421 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بیش از 550 دستگاه خودروی سبک و سنگین مربوط به قاچاق مواد مخدر در این راستا توقیف شد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ، میزان کشفیات مواد مخدر از داخل خودروها به شکل جاسازی شده در شش ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر نیز اظهار کرد: این طرح در سایر استان‌ها در حال انجام است، به طوری که پلیس تلاش می‌کند، فضایی را به وجود آورد که هیچ معتادی وجود نداشته باشد که تحت پوشش یک مرکز درمانی قرار نگرفته باشد.

سردار حسین‌آبادی با بیان این که در تهران اردوگاه‌های کار درمانی در حاشیه جنوب شهر در نظر گرفته شده است، گفت: در این مدت یک‌هزار و 100 معتاد پرخطر،‌ کارتن‌ خواب و فاقد مسکن در سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند. هر چند پلیس به دنبال کمیت اجرایی این طرح نیست و تنها به وجه کیفی آن نگاه می‌کند.

وی اهداف پلیس مبارزه با مواد مخدر در برنامه چهارم توسعه را تحقق یافته عنوان کرد و گفت: پلیس در برنامه چهارم به اهداف خود یعنی ارتقای ساختاری سازمان، تقویت پلیس‌ها دست یافت.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: حضور افسران پلیس ایران در کشورهای منطقه‌ مانند پاکستان، افغانستان و ترکیه، پیگیری اجلاس‌های بین‌المللی و انسداد مرزها از جمله موضوعاتی بود که در برنامه چهارم توسعه پیگیری شد.

وی یکی از محورهای مهم در برنامه پنجم توسعه را انسداد کامل فیزیکی مرزهای کشور نام برد و گفت: تقویت پلیس مواد مخدر در تمام شهرها، توسعه اطلاعاتی و توسعه آموزش‌های تخصصی از دیگر محورهای قابل توجه در برنامه پنجم توسعه است.

سردار حسین‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا امحای 300 تن مواد مخدر در تهران پیش از هفته ناجا انجام نشد، گفت: انجام این طرح دارای مشکلات قضایی و حقوقی است که در صورت برطرف شدن آن، این طرح عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها