با بدرقه وزیر جهاد کشاورزی

رییس‌جمهور سنگال تهران را ترک کرد

«عبدالله واد» رییس جمهوری سنگال پس از سفر یک روزه به تهران و دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بدرقه وزیر جهاد کشاورزی ، تهران را ترک کرد.
کد خبر: ۲۸۷۴۹۶
 به گزارش ایرنا، عبدالله واد رییس جمهوری سنگال امروز شنبه وارد تهران شد و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در محل نهاد ریاست جمهوری به طور رسمی از وی استقبال کرد.

رییس جمهور سنگال در این سفر با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط و مناسبات دوجانبه، مسایل منطقه ای و تحولات بین المللی گفت و گو کرد.

همچنین مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه ایران و سنگال امروز با حضور روسای جمهور دو کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

عبدالله واد از سال 1385 تاکنون 4 بار به تهران سفر کرده است.

احمدی نژاد نیز در این مدت 2 بار به داکار پایتخت این کشور آفریقایی سفر کرده است.

توسعه روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی از راهبردهای سیاست خارجی کشورمان در سال های اخیر بوده است.

علاوه بر ارتقای سطح همکاری کشورهای آفریقایی با ایران، ظرفیت های این کشورها برای نقش آفرینی در تحولات منطقه ای و بین المللی از سوی مقامات ارشد این کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

از این رهگذر همکاری های اقتصادی نیز گسترش یافته و احداث پالایشگاه نفت، مجمتع پتروشیمی و کارخانه خودروسازی در سنگال در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.

سنگال در یک سال و نیم اخیر ریاست دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی را برعهده داشته است و انتظار می رود مباحث مربوط به شرایط کنونی فلسطین و مسجد الاقصی از محورهای گفت و گوهای عبدالله واد در تهران باشد.

رییس جمهوری سنگال پیش از سفر به تهران به بحرین رفته بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها