پس از دستگیری اعضای یک باند سرقت، هنگامی که ماموران پایگاه هشتم آگاهی تهران در جستجوی دیگر اعضای فراری باند بودند، موفق به شناسایی 3 قاچاقچی میراث فرهنگی شدند و آنها را قبل از آن که چند شیء عتیقه و 13 سکه قدیمی چندهزار ساله را به فروش برسانند، دستگیر کردند.
کد خبر: ۲۸۷۲۵۶

سرهنگ حسین‌ خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم آگاهی تهران با اشاره به پرونده قاچاقچیان میراث فرهنگی به «جام‌جم» گفت: روز دوم شهریور امسال، ماموران کلانتری 111 هفت‌چنار تهران هنگام گشتزنی در خیابان نواب به یک دستگاه خودروی متوقف شده در حاشیه خیابان مشکوک شدند و به استعلام از مرکز پلیس پرداختند که معلوم شد، خودروی پراید چندی قبل در تهران به سرقت رفته است.

با مشخص شدن موضوع، راننده خودرو که پسر 18 ساله‌ای به نام مجید بود دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌های پلیسی گفت: خودروی پراید متعلق به یکی از دوستانم به نام علی است و من آن را چند روز امانت گرفته بودم.

به دنبال اعتراف متهم، مخفیگاه علی در 16 متری امیری شناسایی و دستگیر شد.

متهم در بازجویی پلیسی به سرقت خودروی پراید اعتراف کرد و گفت: من با همدستی 2 برادرم (میثم و میلاد)‌ و 2 مرد دیگر به نام‌های صادق و محمدرضا باندی تشکیل دادیم و با پرسه زدن در محله‌های شمال‌غرب و شمال‌شرق تهران خودرو‌های پراید متوقف شده در خیابان‌های خلوت را به سرقت می‌بردیم و با آنها در سطح شهر تردد می‌کردیم و بعد با شکستن شیشه خودروهای مختلف، لوازم داخل آن را به سرقت می‌بردیم.

تاکنون 4 خودروی پراید سرقت کرده‌ایم و لوازم داخل 50 دستگاه خودرو را هم به سرقت برده‌ایم و اموال مسروقه را به یک متهم سابقه‌دار به نام ابراهیم فروخته‌ایم.

سرهنگ خان‌بابایی ادامه داد: به دنبال اعتراف متهم، برادران وی در محله هفت‌چنار و 2 همدست دیگرش در مجیدیه و شادآباد شناسایی و دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌های پلیسی به همکاری با رئیس باند علی اعتراف کردند.

با انتقال متهمان به بازداشتگاه پلیس، جستجو برای یافتن ابراهیم خریدار اموال مسروقه ادامه یافت تا این که مخفیگاه وی در خیابان 16 متری امیری شناسایی شد.

ماموران پایگاه هشتم آگاهی تهران با هماهنگی قضایی وارد خانه وی شدند که 2 مرد همراه وی با مشاهده پلیس قصد فرار داشتند اما یکی از آنها پیش از فرار دستگیر شد و مرد دیگر از خانه گریخت و با رفتن به سمت علمک گاز شهری، قصد پایین آمدن از آن را داشت که با مشاهده ماموران، تعادل خود را از دست داد و کف خیابان افتاد و پایش شکست.

ماموران این 3 متهم را به پایگاه هشتم آگاهی انتقال دادند و از مخفیگاه آنها موادمخدر و مقادیری ا شیای عتیقه چندهزار ساله را کشف وضبط کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها