بچه‌های بوشهر به شهربازی نمی‌روند

بوشهر - خبرنگارجام‌جم: همه ساله به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های متنوعی در شهر بوشهر از سوی ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود که می‌توان به پرواز بادبادک‌ها در کنار ساحل خلیج همیشه فارس، برپایی نمایشگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی، جشنواره‌های مختلف ویژه کودکان و... اشاره کرد؛ اما ای کاش این برنامه‌ها فقط مختص به این روز نبود و متولیان مربوطه فکری هم به حال فضاهای تفریحی و امکاناتی که این کودکان در بقیه ایام سال نیاز دارند، می‌کردند.
کد خبر: ۲۸۶۰۸۶

تفریح در استان ما و شهر بوشهر؛ چیزی که کمتر مورد توجه و اهمیت خانواده‌ها قرار می‌گیرد، استقبال از پارک‌های تفریحی ویژه کودکان و خردسالان است، ضمن این که فضاهای تفریحی بوشهر از امکانات و تجهیزات استانداردی برخوردار نیستند.

شهربازی کودکان بوشهر در کنار ساحل نیلگون خلیج‌فارس احداث شده است که به دلیل نداشتن وسایل موردنیاز بازی و غیراستاندارد و خراب بودن برخی از وسایل آن همیشه با عدم استقبال خردسالان و کودکان مواجه است و خانواده‌های بوشهری ترجیح می‌دهند برای فرزندان خود سی‌دی‌های کامپیوتری و کارتون تهیه کنند و کمتر آنها را به این مکان‌ها ببرند.

ایجاد فضا‌های سبز و احداث پارک‌های محله‌ای و تجهیز آن در شهر بوشهر، یکی از اقدامات خوب شهرداری می‌باشد که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به آن شده است؛ اما باز در برخی از محله‌ها بخصوص محله‌های جنوبی شهر همچنان کمبود آن احساس می‌شود.

یکی از این پارک‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد، پارک محله‌ای در خیابان بهمنی و دیگری در محله سرتل است. پارک‌های خاکی با وسایل درب و داغان و رنگ و رورفته‌ای که کودکان این محله‌ها همیشه بر آن آویزان و یا در حال خاک‌بازی در این مکان‌ها هستند؛ اما چهره بشاش و شاد کودکان با وجود این اسباب‌بازی‌ها هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و همت مسوولان را می‌طلبد تا به فکر چاره‌ای برای این نونهالان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها