از جزیره خارک تامین می شود

85 درصد درآمد ارزی صادرات نفت کشور

مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بیش از 85 درصد درآمد ارزی کشور از طریق صادرات نفت در جزیره خارک استان بوشهر محقق و تامین می شود.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۶

به گزارش مهر ، مهندس موسی سوری صبح شنبه در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان مطبوعات استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای دو قطب اقتصادی مهم برای کشور است، اظهار داشت: بیش از 38 درصد گاز مورد نیاز کشور نیز از منبع عظیم گازی پارس جنوبی که 47 درصد ذخیره گاز کشور و هشت درصد گاز دنیا را در خود جای داده است، تامین می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قطر 11 سال زودتر از ما برداشت از این میدان را آغاز کرده است، نیازمند یک خیزش، همبستگی و تلاش مضاعف هستیم تا این عقب ماندگی را جبران کنیم.

سوری تاکید کرد: در چنین فضایی باید به سمتی برویم تا توان علمی و پژوهشی کشور در یک فراخوان علمی دور هم جمع شوند و آینده را طراحی کنند و سپس نخبگان اجرایی آن را عملیاتی کنند.

رئیس سابق پایانه های نفتی خارک و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: دیگ توسعه باید در این منطقه طوری طراحی شود تا منافع همه کشور در آن بجوشد و منجر به ارزش افزوده ملی شود.

وی اظهار داشت: توسعه ملی منهای توسعه بومی بصورت پایدار و ماندگار اتفاق نمی افتد همانطور که توسعه اقتصادی و صنعتی منهای توسعه فرهنگی و اجتماعی امکانپذیر و قابل دوام نیست.

سوری حضور بیش از 30 هفته نامه در استان بوشهر را یک فرصت عالی برای استان و وزارت نفت دانست و گفت: وزارت نفت باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید در جهت منافع ملی کاری کنیم که در یک فضای شفاف، علمی و آرام واقعیت ها گفته شود، اظهار داشت: مطبوعات باید با شفاف سازی و اطلاع رسانی علمی و دقیق کاری کنند که جو اعتماد و آرامش در جامعه ایجاد شود زیرا رسیدن به توسعه نیازمند چنین فضایی است و در فضای تخریب و تخطئه، همه بازنده هستند.

اخراج نیروهای بومی از پارس جنوبی شایعه است

سوری با اشاره به اینکه تعدادی از افراد انگشت شمار بخشی از فضای مطبوعاتی و رسانه ای استان بوشهر را به بهانه کاذب و با عنوان اخراج نیروهای بومی از پارس جنوبی برای بقای خود مسموم کرده اند، تأکید کرد: در زمان مدیریت من هیچ فرد بومی نه تنها اخراج نشده بلکه از اخراج آنها جلوگیری شده و به کار بازگشته اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مطبوعات را به مثابه آینه ای برای دیدن زنگارهای خود در آن توصیف و تصریح کرد: برای تضمین سلامت حرکت خود و کاهش هزینه توسعه ملی و سازمانی از اطلاع رسانی سالم و نقد علمی مطبوعات و رسانه ها استقبال می کنیم.

سوری با بیان اینکه در جامعه ای که رسانه ها به بلوغ نرسیده اند چهره ای توسعه یافته از دموکراسی به چشم نمی خورد، اظهار داشت: یکی از شاخص های اندازه گیری توسعه یافتگی هر جامعه رشد مطبوعات در آن جامعه است.

وی گفت: اگر مطبوعات با نقد علمی خود به شفاف سازی بپردازند، تکامل اجتماعی و توسعه صورت می پذیرد وگرنه در یک فضای آشفته، تاریک، مبهم و مسموم هرکسی به راحتی می تواند دیگری را تخریب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها