ثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی برای داوطلبان این دوره از اول آذر آغاز می شود و تا 14 آذرماه ادامه دارد ثبت نام در این آزمون با مراجعه به دانشگاههای علوم پزشکی انجام می شود.
کد خبر: ۲۸۵۳۰۵

به گزارش مهر ، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ، داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی ، باید دارای مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاه یا مراکز مورد تائید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان و گواهی صادره از سوی معاونت سلامت مبنی بر اتمام کلیه تعهدات قانونی حداکثر تا تاریخ 25 شهریورماه سال 89 باشند.

داوطلبانی که در حال انجام خدمات قانونی شامل خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت هستند در صورت ارائه مدرک مستند مبنی بر اینکه مدت این خدمات تا تاریخ 31 شهریور سال آینده به اتمام می رسد، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

آن دسته از متقاضیانی که به عنوان ماده یک قانون نحوه تأمین هیئت علمی مشغول انجام خدمت وظیفه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستند نیز در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت و ارائه گواهی مبنی بر اینکه تا تاریخ 31 شهریورماه سال آینده معادل خدمت سربازی مصوب ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را خواهند گذراند، می توانند به طور مشروط در آزمون شرکت کنند.

شرکت حداکثر 10 درصد رتبه های برتر از بین قبول شدگان مرحله نهایی (شامل کتبی و شفاهی) آزمون دانشنامه تخصصی هر رشته پیش نیاز همان سال تحصیلی در آزمون ورودی فوق تخصصی مربوطه، منوط به ارائه گواهی از معاونت سلامت مبنی بر شروع خدمات قانونی در مناطق مورد نیاز حداکثر سه ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل (تاریخ اتمام دوره تحصیلی براساس مقررات جاری بنا به گواهی دانشگاه محل تحصیل) و الزام به ادامه آن تا 25 شهریور سال 89 خواهد بود.

بر اساس تصمیم شصت و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی به منظور تکمیل کادر هیئت علمی فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی کشور 50 درصد از ظرفیت هر رشته - محل به اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، اختصاص خواهد داشت.

استفاده از مزایای پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی منوط به ارائه موافقت دانشگاه محل استخدام بوده و استفاده کنندگان از سهمیه اعضای
هیئت علمی موظف به سپردن تعهد محضری خاص به میزان سه برابر مدت آموزش به دانشگاه محل استخدام هستند.

اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی آزاد اسلامی و شاهد مشمول استفاده از مزایای فوق شناخته نمی شوند. تعیین محل مناطق محروم برای سپردن تعهد محضری خاص جهت پذیرفته شدگان به غیر از مشمولین استفاده از مزایای پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی، بنا به صلاحدید وزارت بهداشت خواهد بود.

کلیه کارکنان رسمی سایر وزارتخانه ها، سازمانها و یا نهادها (به استثنای کارکنان رسمی نیروهای مسلح) در این دوره منحصراً به عنوان داوطلب آزاد در آزمون شرکت کرده و مورد پذیرش قرار می گیرند. این گروه از داوطلبان در صورت پذیرش ملزم به سپردن تعهد محضری خدمتی خاص به میزان دو برابر مدت آموزش جهت مناطق محروم تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند بود.

ارائه موافقت سازمان محل استخدام در هنگام ثبت-نام به منظور شرکت در آزمون و نیز موافقت آن سازمان مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل و انجام خدمت فرد پذیرفته شده در مناطق محروم مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان مدت خدمت ضروری است.

بیست وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی 15 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها