رییس کمیته آموزش و پرورش اعلام کرد:

کمبود 20 هزار آموزگار در مقطع ابتدایی

علی کریمی فیروزجایی رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش با کمبود 20 هزار آموزگار در مقطع ابتدایی و از طرفی با شش هزار معلم مازاد در این مقطع مواجه است.
کد خبر: ۲۸۴۷۹۶

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به بکارگیری نیروهای خرید خدمات از سوی آموزش و پرورش ، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو اقدام به جذب نیروهای آزاد غیر ماهر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دسته از نیروها پس از مدتی مدعی استخدام می شوند، گفت: در حالی که این افراد پیش از فعالیت در آموزش و پرورش متعهد می شوند که بعد از چند سال فعالیت مدعی استخدام نشوند. این در حالی است که معلمان حق التدریسی نیز متعهد شده بودند که مدعی استخدام نشوند .

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم اکنون نیروهای حق التدریسی در مدارس و به طور میانگین در هفته 24 ساعت مشغول به تدریس هستند ، افزود: با این حال آموزش و پرورش با کمبود 70 هزار نفری نیرو به علت بازنشستگی روبروست و برای جبران این کمبود ، اقدام به استفاده از نیروهای آزاد کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: بکارگیری نیروهای غیرحرفه ای از سوی آموزش و پرورش درست نیست حداقل آموزش و پرورش می توانست قبل از بازگشایی مدارس کلاس های آموزشی برای این دسته از افراد برگزار کند تا با کمبود معلم در کلاس های درس مواجه نباشد.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت نهم احیای مراکز تربیت معلم بوده است ، افزود: در دولت هشتم دراین مراکز حدود سه هزار نفر تحت آموزش قرار داشتند و اکنون این تعداد به حدود 30 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم می توانست از این نیروها استفاده کند ، گفت: آموزش و پرورش با مشخص کردن آمار دانش آموزان به عنوان مثال در مقطع ابتدایی، می توانست بر حسب نیاز، معلم تربیت کند و در مواقع لزوم از آن ها برای جبران کبمودها بهره مند شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها