ایسنا: مامور کنترل یک دستگاه خودپرداز در ایالت لوئیزیانا پس از گشودن در یک خودپرداز با صحنه عجیب و باورنکردنی مواجه شد، چرا که یک موش با استفاده از اسکناس‌های 20 دلاری درون دستگاه لانه‌سازی کرده بود! یکی از روزنامه‌های محلی ایالت «لوئیزیانا» در آمریکا از قول رئیس یکی از بانک‌های این ایالت نوشت: شنبه شب یکی از ماموران کنترل دستگاه‌های خودپرداز پس از آن که دستگاهی را در بانک منطقه «لوئیزیانا گراند» گشود تا طبق برنامه هر روزه، آن را بازبینی کند، با دسته‌های جویده شده اسکناس و یک لانه که با اسکناس‌های 20 دلاری ساخته شده بود، مواجه شد. این مامور در مصاحبه‌ای با این روزنامه گفت: دیدن چنین چیزی اصلا باور کردنی نبود. طی چند سال خدمتم در بانک‌های مختلف تاکنون چنین چیز عجیبی ندیده بودم. این موش بازیگوش با تلاش ماموران آتش‌نشانی ایالتی به دام افتاد و به مرکز نگهداری حیوانات این ایالت منتقل شد.
کد خبر: ۲۷۹۸۳۱

دم مارمولک مغز دارد!

مهر: پژوهشگران طی مطالعه درباره خصوصیات فیزیکی مارمولک‌ها اعلام کردند؛ دم این جانداران پس از جدا شدن از بدن از خصوصیاتی برخوردار است که تنها در صورت داشتن ذهنی مجزا قابل توضیح است. گونه‌های متعددی از مارمولک‌ها نه‌تنها قادرند برای گیج کردن مهاجمان، دم خود را از بدن جدا کنند بلکه حرکات دم آنها پس از جدا شدن نشان می‌دهد این عضو از اندام مارمولک‌ها دارای ذهن مخصوص به خود است.

محققان کانادایی دانشگاه کالگاری دریافتند؛ دم جدا شده مارمولک‌ها تنها از واکنش‌های مداوم و ریتم‌دار برخوردار نیست بلکه دارای حرکات پیچیده‌ای مانند حرکات پرشی تا ارتفاع 3 سانتیمتری است. این حرکات به واسطه بخشی هماهنگ‌کننده در نخاع درون دم کنترل می‌شوند. سیگنال‌هایی که این حرکات را کنترل می‌کند، از انتهای دم آغاز می‌شود و نشان می‌دهد نوعی مرکز کنترل‌کننده در این قسمت از اندام قرار دارد. سیگنال‌های مرکز کنترل معمولا تحت پوشش مغز مارمولک قرار دارند تا زمانی که جاندار تصمیم به جدا کردن دم خود بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها