استقبال همسایگان ژاپن از پیروزی هاتویاما

کشورهای چین و کره جنوبی با استقبال از پیروزی یوکیو هاتویاما در انتخابات اخیر ژاپن، درباره همکاریهای بیشتر با دولت جدید این کشور ابراز امیدواری کردند.
کد خبر: ۲۷۷۰۷۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کریستین ساینس مانیتور، دولتهای چین و کره جنوبی از پیروزی حزب دموکرات ژاپن به رهبری یوکیو هاتویاما استقبال کردند.

هاتویاما که به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن مامور تشکیل کابینه این کشور است طی گفتگوهای تلفنی با نقطه نظرات مقامهای کره جنوبی و چین آشنا شد. در همین رابطه خبرگزاری دولتی چین نوشت : پیروزی حزب دموکرات ژاپن امیدها را برای بهبود روابط پکن و توکیو افزایش داده است.

بر این اساس پایان حکمرانی محافظه کاران در عرصه سیاسی ژاپن نوید بخش آغاز یک دوره جدید در همکاریهای منطقه ای در خاور دور است. این در حالی است که بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه ژاپن خود را قربانی تجاوزهای این کشور در زمان پایان جنگ جهانی دوم می دانند.

یوکیو هاتویاما رهبر حزب دموکرات ژاپن که در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور به پیروزی رسید، قصد دارد دولت جدید این کشور را هر چه سریعتر تشکیل دهد. وی در نشست ویژه پس از انتخابات با اعضای ارشد حزب دموکرات، از آنان خواسته رایزنیهای خود را برای تشکیل کابینه جدید آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها