اجرای طرح جدید انضباط اجتماعی از 9 شهریور ماه

245 نقطه جرم‌خیز پاکسازی خواهد شد

گروه حوادث: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح جدید انضباط اجتماعی از روز دوشنبه 9 شهریور ماه خبر داد. به گزارش جام‌جم، روز گذشته سردار عزیزالله رجب‌زاده، رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای جدید طرح انضباط اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: اجرای این طرح در 2 منطقه از تهران نتایج خوبی به دنبال داشت که اولین فرآیند اجرای طرح در منطقه 3 و 12 موجب کاهش تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و کاهش انواع جرایم بود.
کد خبر: ۲۷۶۹۵۳

سردار رجب‌زاده افزود: طرح انضباط اجتماعی در جهت شکل گرفتن ترافیک روان و کاهش جرایم است که در این طرح علاوه بر پلیس انتظامی، پلیس‌های تخصصی نیز اهداف خود را دنبال می‌کنند تا بتوانند آرامش و امنیت بیشتر را برای مردم ترسیم کنند.

رئیس پلیس تهران در ادامه تصریح کرد: این طرح همان‌گونه که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، در تمام مناطق تهران و با حضور ماموران انتظامی عملیاتی خواهد شد و در حال حاضر 245 نقطه جرم‌خیز در تهران شناسایی شده است که با اجرای طرح جدید انضباطی اجتماعی این نقاط پاکسازی خواهد شد تا آرامش را به ساکنان این محله‌ها بازگرداند.

سردار رجب‌زاده در ادامه به افزایش 19 درصدی جرایم در 5 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین افزایش مربوط به سرقت خودرو، سرقت به عنف و کیف‌قاپی است که به موازات آن، شاهد افزایش کشف نیز در این ارتباط هستیم. رجب‌زاده با اشاره به افزایش 13 درصدی قتل در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزود: با افزایش 13 درصدی قتل که برخی از آنها خانوادگی بوده، آدم‌ربایی 57 درصد کاهش را در شاخص‌ها نشان می‌دهد. وی تاکید کرد: پلیس براساس وظایف ذاتی خود با جرایم مشهود برخورد می‌کند و اجازه نخواهد داد تا افراد مجرم به حقوق مردم تعدی کنند.

بررسی ماجرای کهریزک

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به ماجرای کهریزک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمیته‌ای برای بررسی موارد مطرح شده در کهریزک تشکیل شده است و این بررسی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نیروی انتظامی بر رعایت قوانین و مقررات تاکید جدی دارد.

وی افزود: با گزارش‌هایی که در این ارتباط ارسال می‌شد، در جریان قرار می‌گرفتیم و براساس این گزارش‌ها، باید اعلام کنم به دلیل کمبود جا تنها به مدت 3 روز 140 تا 145 نفر از افراد بازداشت شده در اغتشاشات اخیر در این محل نگهداری شدند که آن هم با دستور قضایی بوده است و در این مدت هیچ‌یک از بازداشتی‌ها در کهریزک کشته نشده‌اند و من نیز به حکم وظیفه قانونی خود در روز دوم نگهداری این افراد در کهریزک مسوول مربوطه را خواسته و تذکرات لازم را به وی داده بودم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این بازداشتگاه تعطیل است.

سردار رجب‌زاده در ادامه با اشاره به نقش یگان ویژه در اغتشاشات اخیر گفت: پلیس قبل و بعد از انتخابات تدابیر لازم را اتخاذ کرده بود و یگان امداد تنها زمانی اقدام به ورود می‌کرد که اغتشاشگران دست به تخریب می‌زدند و موقعیت از توان ماموران انتظامی خارج می‌شد. نباید فراموش کرد که ماموران یگان در مقایسه با دیگر ماموران انتظامی براساس دستور سازمانی تعریف شده آمرانه و قاطعانه به مسائل ورود می‌کند. رجب‌زاده تاکید کرد: نیروی انتظامی از جمله یگان امداد به کسانی که آشوب برپا می‌کنند؛ رحم نخواهد کرد و اگر در این ارتباط ماموران فرد بی‌گناهی را مورد ضرب و شتم قرار دهند، با آنها برخورد انتظامی خواهد شد که در این خصوص نیز اداره بازرسی نیروی انتظامی به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها